וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר ההקלות: קיצוץ בכל משרדי הממשלה

מוטי בסוק

13.2.2011 / 9:30

כדיע לממן את חבילת ההקלות בדלק, בתחבורה הציבורית ובמים, תבצע הממשלה קיצוץ של 2% בתקציבי כל משרדי הממשלה - כולל תקציב משרד הביטחון

הממשלה תבצע קיצוץ רוחבי בתקציבי כל משרדי הממשלה. בשיעור של 2% כדי לממן את ביטול העלאת מחירי הדלק, את סבסוד התחבורה הציבורית ואת הורדת מחירי המים. בניגוד להערכות מוקדמות, הקיצוץ עשוי לחול גם על תקציב הביטחון. זהו הקיצוץ השני מסוג זה שמבצעת הממשלה בתקציב הדו שנתי, תקציב שיצא לדרך לפני חודש וחצי, בתחילת 2011.

הקיצוץ הרוחבי בשיעור 2% לא נועד לממן את עלות העלאת שכר המינימום במשק מ-3,850 שקל ל-4,300 שקל, שעליו הכריזו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר האוצר, יובל שטייניץ, ביום חמישי האחרון. העלאת שכר המינימום עשויה לעלות למדינה 1.5 מיליארד שקל. פרטי צעד זה עדיין לא סוכמו עם ההסתדרות. במסיבת העיתונאים שקיימו נתניהו ושטייניץ ביום חמישי, נאמר כי עלות ביטול העלאת מחירי הדלק והמים וסבסוד התחבורה הציבורית היא 1.1 מיליארד שקל. הפירוט, לפי חישובי הממשלה, הוא הפחתת המיסוי על הדלק ב-760 מיליון שקל, סבסוד התחבורה הציבורית ב-300 מיליון שקל והפחתת המיסוי על המים ב-40 מיליון שקל.

על הקיצוץ הקודם החליטה הממשלה בתחילת ינואר והוא נועד לממן את שירותי החירום (כבאות) בישראל. קיצוץ זה היה בשיעור של 1.5%, 800 מיליון שקל, וכלל גם קיצוץ בשיעור מופחת בתקציב הביטחון, של 125 מיליון שקל, בניגוד להמלצות ועדת ברודט שאושרו בממשלה (לפי ברודט יש להחריג את תקציב הביטחון מכל קיצוץ בתקציב המדינה).

גם תקציב החינוך וההשכלה הגבוהה קוצצו, אף כי לפי החלטות הממשלה יש לחינוך ולהשכלה הגבוהה מעמד מועדף בתקציב 2011 ו-2012. הקיצוץ הרוחבי לא חל על כל סעיפי התקציב, למשל, לא על חובות ומשכורות. לפי עקרונות החישוב שנעשה בקיצוץ בינואר, 1.5% שווים 800 מיליון שקל, הרי כדי לממן את הקיצוץ הנדרש הפעם, 1.1 מיליארד שקל, שווי הקיצוץ הפעם חייב להיות של 2% בדיוק, ובתנאי שיחול גם על תקציב הביטחון, החינוך, ההשכלה גבוהה, הבריאות, הרווחה, התשתיות ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully