וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הספקתם לתדלק? הבנזין זינק ל-7.30 שקלים

חן הלפרן

1.3.2011 / 0:01

מחיר הדלק זינק והחל מחצות מחירו עומד על 28 אגורות יותר לליטר אחד. העלייה הפעם נבעה מהזינוק במחירי הנפט בעולם ולא בשל מסי הממשלה

זכרתם לתדלק? החל מחצות הלילה (שלישי) עלה מחירו של ליטר בנזין 95 אוקטן למחיר שיא של 7.30 שקלים, זאת בעקבות הזינוק במחירי הנפט בעולם בשל המתרחש בלוב ובשאר מדינות העולם הערבי.

העלייה הנוכחית היא תוצאה של עדכון מחירי הדלק, שיעלו ב-4%, המגלמים עלייה של 28 אגורות לליטר אחד בשירות עצמי, ולא במס המוטל על מחיר הבנזין. כזכור, לפני כשבועיים הוזל המחיר ב-23 אגורות בשל ביטול מס הבלו שהוטל בתחילת השנה ומחיר הבנזין עמד על 7.02 שקלים.

בשל המתרחש בלוב, זינק מחיר הנפט בשבוע האחרון ב-14% והביא כאמור, לעלייה רוחבית במחירי כלל המוצרים הקשורים לצריכת הנפט, והעיקרי שבהם - הדלק.

יו"ר ש"ס, השר אלי ישי, קרא אתמול לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולשר האוצר, יובל שטייניץ, להקפיא את המע"מ על הדלק לשנה או עד תום המשבר בעולם הערבי, בעקבות עליית מחירי הדלק הצפויה הלילה בחצות. ישי אמר כי "חובה למצוא פיתרון למשבר הדלק".

לדבריו, "הממשלה נקטה במכלול צעדים שההתפתחויות האזוריות הקשו על יישומם, וגרמו לציבור לחוש את החלטות הממשלה בצורה מוגבלת. חובתה של הממשלה לנקוט צעד אמיץ ולהקפיא את המע"מ על הדלק לשנה. הדלק הוא מוצר יסודי שהשפעתו היא הרבה מעבר לתחבורה הציבורית והפרטית. הדלק הוא מוצר מרכזי בתעשייה המשפיע על צרכנים רבים. נכון שהממשלה תוביל ותחליט על צעד אמיץ זה, על מנת לשדר לציבור שהזעזועים האזוריים נלקחים בחשבון". ממשרד האוצר לא הגיבו להצעה של ישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully