וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשבוע הקרוב: צעדת מחאה כנגד מחירי הדלק

חן הלפרן

9.4.2011 / 19:30

העלייה במחירי הנפט בעולם לא משכנעת נציגי המאבק במחירי הדלק, שיוצאים השבוע לצעדה בת ארבעה ימים ממגדל העמק לת"א. במהלך הצעדה יעצרו המפגינים את התנועה בכל יום למשך 7.39 דקות

בעוד מזנק מחיר הנפט לשיאים חדשים, מארגנים נציגי המאבק במחירי הדלק צעדת מחאה שצפויה לעשות את דרכה ממגדל העמק לתל אביב בשבוע הקרוב. מטה המאבק מתכנן לצאת לצעדה רגלית בת ארבעה ימים, במהלכה הצהירו אנשי המאבק כי יעצרו את התנועה בכבישים בכל יום למשך 7:39 דקות, לפי תעריך הדלק.

במסגרת הצעדה, הצפויה לצאת ביום שני בבוקר תעבור השיירה בצמתים מרכזיים ברחבי הארץ בדרך לת"א, שם תיערך ביום חמישי עצרת מחאה גדולה בגן מאיר, הסמוך לדיזנגוף סנטר.

"זו צעדה עממית של האזרחים, ללא הבדל גזע, דת והשתייכות פוליטית, הצעדה הזאת היא של כל האזרחים", אמר זאב גראואר, ראש מטה המאבק במחירי הדלק. "זו מלחמה על עתידנו. נלמד את ראש הממשלה הנוכחי ואת אלה שיבואו אחריו שלעם הזה אין ארץ אחרת ואנחנו דורשים את זכותנו לחיות ולהתפרנס בכבוד".

לדברי גראואר, המאבק לא ייפסק עד שיירד המיסוי על הדלק באופן משמעותי. "כאשר מחירה של חבית נפט עולה, על האוצר והממשלה לשאת באחריות ולהפחית לאלתר את המיסוי המטורף והבלתי נתפס של 55%, שאנו נאלצים לשלם על מחירו של ליטר דלק", אמר.

גראואר סיפר כי "מחיר הדלק מושפע בשליש ממחירה של חבית נפט אך השאר מושפע מגובה המיסוי ומרווחי השיווק אז שלא יעבדו עלינו שבעקבות מחירה של חבית נפט והמהומות בלוב הדלק עולה, זו עבודה בעיניים וזילזול באינטליגנציה של הציבור".

לדבריו, הצעדה נועדה להודיע לראש הממשלה בנימין נתניהו: "תוריד את המס, או שהמס יוריד אותך מהממשלה". גראואר ציין כי "אנחנו דורשים שידבר אלינו בשקלים ולא בעשרות בודדות של אגורות".

"על נבחרי הציבור לזכור, האופציה והקואלציה מייצגות אותנו האזרחים, והם מחוייבים להקשיב לרחשי הציבור", אמר גאואר. "בנוסף אני פונה לכלל הציבור, לאירגונים החברתיים, לתנועות החברתיות, לוועדי העובדים ולקבוצות המחאה להצטרף אלינו לצעדה ובכך לשנות את רוע הגזרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully