וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבלנים: "לזוגות צעירים אין סיכוי לרכוש דירה"

רוית נחום-הלוי

17.5.2011 / 13:11

בהתאחדות הקבלנים מעריכים כי לזוגות צעירים אין סיכוי לרכוש דירה בישראל, גם אם יחסכו במשך שלוש שנים. בנוסף מעריכים כי עד 2012, מחירי הדירות ימשיכו לטפס בשיעור של עד כ-11%

בהתאחדות הקבלנים מעריכים כי לזוגות צעירים אין כמעט סיכוי לרכוש דירה בישראל, גם אם יחסכו במשך שלוש שנים ויקחו משכנתא בשיעור של 60% - בהתאם למגבלות של בנק ישראל. מסקנות ההתאחדות, מגובות בסקירה שביצעה פירמת BDO זיו האפט, מעלות כי הצעירים יוכלו להסתדר ולהגשים את חלומם לרכוש דירה רק בסיוע מההורים או הון עצמי משמעותי התחלתי. עמדה זו הוצגה במסיבת עיתונאים מיוחדת שקיימה התאחדות הקבלנים לקראת הכנס השנתי שייערך השבוע באילת.

עמדת התאחדות הקבלנים בנושא עליות מחירי הנדל"ן היא כי עד סוף 2012 יירשמו עליות מחירים זהירות בשיעור של עד כ-11%. תחזית זו צופה עלייה בשיעור של 1% בלבד במהלך 2011 ועלייה נוספת בשיעור של 5% בשנת 2012 - ובסך הכל 6% עד סוף 2012. עליות נוספות עשויות להירשם, לדעת התאחדות הקבלנים במידה ומלאי הדירות למכירה ימשיך לרדת.

הסקירה שביצעה חברת הייעוץ של BDO זיו האפט בחנה את המספר הממוצע של הזוגות המתחתנים בשנה, את ההכנסה הממוצעת של הזוגות לפי חלוקה לעשירונים והזמן שייקח להם לצבור הון עצמי של 40% ממחיר הדירה על מנת לרכוש דירה באמצעות משכנתא של 60%. כמו כן, נבדקו אפשרויות הרכישה של דירות בישראל לפי הסכום שנצבר ובהתאם למחירי הדירות הממוצעים באזורים שונים בארץ, דירות יד שניה ודירות חדשות.

לעשירון העליון בלבד

מהסקירה עולה כי מספר הזוגות המתחתנים בישראל הינו בין 40 ל-50 אלף בשנה. לפי החישוב שבוצע, זוגות צעירים הנמנים על העשירון 1-4, המשתכרים למטה מ-5,000 שקל, לא יצליחו לחסוך דבר. זוגות צעירים בעשירון 5-7 (המשתכרים בין 7,000-11,000) יצליחו לחסוך כ-40 אלף שקל תוך שלוש שנים, זוגות צעירים בעשירון השמיני (המשתכרים כ-14 אלף שקל), יצליחו לחסוך כ-60 אלף שקל, בעשירון התשיעי זוג המשתכר כ-16 אלף שקל יצליח לחסוך כ-80 אלף שקל ובעשירון העשירי, זוגות המשתכרים כ-25 אלף שקל יצליחו לחסוך כ-120 אלף שקל.

"לאחר שלוש שנים של חיסכון ובהנחה שיוכלו לקחת משכנתא של 60% מערך הנכס, בעשירון העליון יוכלו לרכוש דירה בכמליון שקל בממוצע", מעריכים בהתאחדות הקבלנים, "זוג צעיר לא יוכל לרכוש דירה בתל אביב או בירושלים ובמידה ויתעקשו יוכלו לרכוש דירה בין 2.5-3 חדרים בלבד. זוג צעיר בעשירון התשיעי לא יוכל לרכוש דירה במרכז ללא עזרה מההורים ובמידה ויבקשו לרכוש דירה בת 3.5-4 חדרים יוכלו לעשות זאת באזורי פריפריה במחיר שלא עולה על כ-613 אלף שקל. האפשרויות העומדות בפני זוג צעיר מהעשירון השמיני מצטמצמות לדירה של 2.5-3 חדרים בלבד, במחיר של כ- 464 אלף שקל, ורק באזור הצפון והקריות".

מצבם של הזוגות הצעירים שרוצים לרכוש דירה הולך ומחריף ונטל כבד נופל על ההורים", אומר נשיא התאחדות הקבלנים, ניסים בובליל, "עד כה כל הצעדים שנקטה המדינה הוכחו כלא יעילים בעליל ומחירי הדירות ממשיכים לעלות. פתרונות כמו העלאת הריבית והגבלת המשכנתאות משמען רק הכבדת הנטל על אותם זוגות ומשפחות שכן רכשו דירה ונטלו משכנתא והטלת המגבלות על המשקיעים משמעה עליית שכר הדירה לאותם זוגות שלא יכולים לרכוש דירה. ככל שמצוקת הדיור של הזוגות הצעירים שאינם יכולים לרכוש דירה תגדל, וככל שיגבר הלחץ על עזרה מצד המשפחות כך גדלים הסיכויים למשבר חברתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully