וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל שלב ב' של שדרוג תשתיות נתב"ג

זוהר בלומנקרנץ

1.6.2011 / 21:07

עם הפעלת השלב השני תיפגע שרשרת חדשה של יישובים שיסבלו מרעש מטוסים, כמו בני עטרות, חולון ומערב ראשון לציון. עם זאת הרעש ייפסק בערים אחרות, כמו אור יהודה

רשות שדות התעופה עברה היום (רביעי) לשלב ב' של שדרוג המסלולים והתשתיות בנתב"ג. בשלב ב' ישופץ אחד המסלולים בנמל התעופה, המסלול שמשמש כיום להמראות ונחיתות. הרשות השקיעה עד היום בשלב הראשון 350 מיליון שקל.

סמנכ"ל המבצעים של רשות שדות התעופה, אודי בר עוז, אמר כי "עם הפעלת השלב השני תיפגע שרשרת חדשה של יישובים שיסבלו מרעש מטוסים, כמו בני עטרות, חולון ומערב ראשון לציון. עם זאת, שורת ערים אחרת תפסיק עתה לסבול מרעש המטוסים, כמו צפון ראשון לציון, אור יהודה, כפר טרומן ומודיעין".

מנכ"ל רשות שדות התעופה, קובי מור, מסר כי בשלב א' שימש מסלול אחד להמראות ונחיתות. בשלב ב', שמתחיל עתה, ישופץ המסלול הנוסף, וההמראות והנחיתות יתקיימו במסלול אחר עד אמצע יולי. בשיא עונת התיירות - מאמצע יולי, ובמשך אוגוסט - ייפתחו שני המסלולים. העבודות צפויות להימשך עד ספטמבר 2013.

לדברי מנהל נתב"ג, שמואל קנדל, עם סיום הפרוייקט יפעל נתב"ג במתכונת בו הנחיתות מתבצעות ממסלול אחד וההמראות ממסלול שני - בניגוד למצב כיום בו ההמראות והנחיתות בוצעו על אותו מסלול והיוו סכנה לבטיחות הטיסה.

לדברי המנהלים בנתב"ג הודעה על השינוי ופתיחת השלב השני, הופצה ליישובי הסביבה בעלונים ומודעות בעיתונות המקומית וכי במהלך הפרויקט נוקטת רש"ת בכל האמצעים המתחייבים לשמירה קפדנית על בטיחות הטיסה. במהלך הפרויקט מגדל הפיקוח הנוכחי צוייד בטכנולוגיות חדשות במטרה לשפר את הבטיחות עד להקמתו של מגדל הפיקוח החדש. הותקנה התשתית למערכת ה-ASMGCS - מערכת לבקרה על תנועת המטוסי באזור המסלולים וכן הוכנה תשתית לקליטת מערכת לתיאום מידע מבצעי באמצעים אלקטרוניים לכל עמדות הפיקוח והבקרה (מערכת סטריפים אלקטרוניים).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully