וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צניחה של 31% במכירות דירות באפריל"

ואדים סבידרסקי

13.6.2011 / 13:05

על פי נתוני משרד האוצר, בחודש אפריל חלה ירידה ב-0.8% במחירי הנדל"ן. כמו כן, הנתונים מבשרים על המשך השיפור במשק - הצמיחה נמשכת, האינפלציה מתמתנת והאבטלה בשפל היסטורי

נפילה של כ-31% במספר הדירות שנרכשו בחודש אפריל בהשוואה לחודש הקודם וירידה של כ-10% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד - כך עולה מנתונים שפירסם היום משרד האוצר במסגרת דו"ח "אורות אדומים". הירידה החדה במספר העסקות הקיפה את כל האזורים, הן בפלח השוק של הדירות החדשות שהתאפיינה בירידה של 35% לעומת מארס, והן בדירות יד שנייה - ירידה של 29%.

במקביל, מחירי הדירות החדשות הוסיפו לרדת בחודש אפריל, בשיעור של 0.8% לעומת מארס. ירידת המחירים הקיפה את כל האזורים, למעט חיפה, בה נרשמה עלייה בשיעור של 2.4% ואזור באר שבע בו נרשמה יציבות מחירים.

בנוסף, פירסם האוצר נתונים, שלפיהם ברבעון הראשון של השנה נמשכה הצמיחה המהירה במשק הישראלי ונרשמה הקלה מסוימת בלחצים האינפלציוניים.

באוצר מציינים את נתוני החשבונאות הלאומית חיוביים שפורסמו באפריל שמצביעים על המשך הצמיחה המהירה במשק. בתוך כך, התוצר המקומי הגולמי צמח ברבעון הראשון של 2011 בשיעור של 4.7% - שיעור הזהה לצמיחת התוצר בשנת 2010. הצמיחה המהירה ברבעון הראשון התבטאה בכל רכיבי התוצר, למעט ירידה של 5.7% בצריכה הציבורית: ההשקעות בנכסים קבועים צמחו בשיעור של 23.7%, היצוא צמח בשיעור חד של 16%, והיבוא טיפס בשיעור דומה של 15.9%. הצריכה הפרטית צמחה בשיעור מהיר של 6.8%.

הנתונים השוטפים שפורסמו בחודש אפריל מעידים על המשך השיפור במשק. בין היתר, מנתוני סקר כוח אדם עולה כי ברבעון הראשון של השנה חלה ירידה בשיעור האבטלה לרמה של 6%. רמת האבטלה כיום, המצויה בשפל היסטורי, חזרה לרמתה טרם פרוץ המשבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully