וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסערה הבאה? אלפים הצטרפו למחאה על מחירי הדיור

עמוד חדש בפייסבוק מוחה על מחירי הדירות הגבוהים וקורא לממשלה לפעול מיידית להורדתם. מעל עשרת אלפים בני אדם כבר הצטרפו, ובניגוד לחרם הקוטג' - בכוונתם גם לצאת לרחובות ולהפגין

קוטג' אווט, דיור אין: יותר מ-11 אלף בני אדם הצטרפו לדף המחאה בפייסבוק הנושא את השם - "גם אני רוצה דירה בישראל". בניגוד למחאת הקוטג' שהצליחה להשפיע מבעד לכותלי הרשת החברתית בלבד, החליטו המוחים על מחירי הדיור, לאחר שבוע של תסיסה אינטרנטית, לצאת לרחובות. מאות משתתפים כבר אישרו את הגעתם להפגנה שתיערך הערב (חמישי) בכיכר המדינה בתל אביב, וכן הכריזו כי יבלו את הלילה באוהלים במקום.

החתומים על העצומה קוראים לממשלה לפעול בבהילות להורדת מחירי הדיור, באמצעות הוצאה לפועל של תוכנית ממשלתית כוללת, ולא על ידי "תחרות בין משרדי הממשלה", לדבריהם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"החלטות הממשלה סותרות ולא מתואמות". דף המחאה בפייסבוק/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מצוקת הדיור בישראל הולכת ומחריפה, 33% ממשקי הבית חיים בשכירות מאחר ואין ביכולתם לרכוש דירה. בשנה מתוקנת נמכרות בישראל כ-120,000 יחידות דיור, בעוד שבשנים האחרונות נמכרו רק 70,000 יחידות דיור בכל שנה", מסרו יוזמי המחאה. "מדובר בפער של 50,000 דירות שלא נמכרות מדי שנה בשל המחירים הגבוהים. מדינת ישראל הופכת למקום שיקר מדי לחיות בו, במיוחד עבור הדור הצעיר שמהווה את עתידה".

"מדי יום מגיעים אלינו עשרות משפחות של צעירים ואנחנו רואים את הסבל שלהם בשל מחירי הדיור הבלתי נתפסים", הוסיף ליאור אילון, מנכ"ל החברה לייעוץ משכנתאות, יוזמת העצומה. "בשנה האחרונה הממשלה קיבלה החלטות שונות בכוונה להוזיל את מחירי הדירות, אך הן סותרות לעיתים ובטח לא מתואמות. החלטנו לאפשר לציבור הישראלי פלטפורמה נוחה להביע את המחאה שלו. אני מברך את היוזמה הברוכה לצאת והפגין בשטח. אני מזמין את כולם לבוא ולמחות איתנו".

עוד על מחירי הדירות ובועת הנדל"ן:
התאחדות הקבלנים: "לזוגות צעירים אין סיכוי לרכוש דירה"
60% מראשי הנדל”ן: ”אין בועה - המחירים שפויים"
מפנה בשוק הנדל”ן: תנופת הבנייה עוברת לאשקלון
השרים סיכמו: הטבות לצעירים שיגורו בפריפריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully