וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתמ"ת שוקלים: הקוטג' יוזל בכ-1.5 שקלים

אורה קורן

27.6.2011 / 8:23

על פי התכנון, הקוטג' אמנם יוזל, אך לא ייכנס לפיקוח. אתמול נפגשו נציגי הרפתנים, המחלבות ורשתות השיווק במשרד התמ"ת, והביעו נכונות להפחית את חלקם ברווחים מהקוטג'

האם מחיר הקוטג' עומד לרדת? בפגישה שנערכה אתמול במשרד התמ"ת בין הרפתנים, המחלבות ורשתות השיווק סוכם כי אלה יקטינו את הרווחיות שלהם במשך שנה - ובתמורה לכך הממשלה לא תכניס את מחיר הקוטג' לפיקוח. ההסכמה הושגה בתנאי שבתוך שבועיים יציגו הצדדים נכונות להורדת מחירים משמעותית.

מקורב לדיונים העריך כי ניתן להוזיל את הקוטג' בכ-1.5 שקלים. מוצרי חלב נוספים יוזלו בשיעור דומה, בהם כנראה גם גבינה צהובה פרוסה ומעדנים. הממשלה לא תפחית את חלקה בעלויות הקוטג'.

לפי המקורבים, הצדדים צריכים להתנהל בזהירות כדי לא לעבור על חוק ההגבלים העסקיים - מכיוון שבעיקרון אסור לגופים מתחרים כמו תנובה, שטראוס וטרה לתאם מחירים, וכך לקמעונים כמו שופרסל, רבוע כחול ורמי לוי. בישיבה השתתף נציג רשות ההגבלים.

התמ"ת יציג מוצרים נוספים שיש לפעול להוזלתם

המקורבים ציינו כי עיקר הקושי צפוי מצד המחלבות. לדבריהם, נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש - שייצג בדיון את המחלבות - הסכים להשתתף בהורדת מחירים, ועתה יהיה עליו לשכנע את תנובה להסכים לכך.

בסוף השבוע הצהירה זהבית כהן, מנכ"לית איפקס ישראל, בעלת השליטה בתנובה, כי לא תסכים להורדת מחירים אלא רק להקפאתם. אם לא יוסכם על הורדת מחירים וולונטרית, עשוי מחיר הקוטג' לחזור להיות תחת פיקוח ממשלתי.

את הישיבה ניהל מנכ"ל משרד התמ"ת, שרון קדמי. ברוש הציע שהממשלה תשתתף גם היא בהורדת המחירים באמצעות הסרת המע"מ מעל המוצרים הרגישים. נציגי הממשלה התנגדו. סגן נשיא איגוד לשכות המסחר, אריה זייף, שייצג את הרשתות, אמר כי אין להוריד את המע"מ, אך יש לפתוח את המשק ליבוא מוצרי חלב. ברוש ונציגי הרפתנים התנגדו לפתיחת השוק ליבוא. עם זאת, הצוות שהתכנס אתמול אמור לדון רק בשאלת הורדת המחירים לטווח קצר, ולא במדיניות היבוא - שבה ידון צוות ממשלתי נפרד.

עוד סוכם כי בדיון הבא, שייערך בסוף השבוע הבא, יציג משרד התמ"ת רשימה של כחמישה מוצרי חלב נוספים שהצדדים יתבקשו לפעול להוזלתם בהתנדבות, ובכך למנוע את החזרתם לפיקוח. בין המוצרים שמחיריהם עלו בחדות מאז הוצאו מהפיקוח נמצאים מעדני חלב וגבינה צהובה פרוסה.

על פי נתוני משרד החקלאות, מחיר הגבינה הצהובה הפרוסה עלה בשיעור ניכר מאז יצאה מפיקוח, בעוד שמחיר אותה גבינה בגוש ירד באותה תקופה. גם הגבינה הלבנה שמחירה האמיר באחרונה למחיר הקוטג', עשויה להיות ברשימה, אף שזו הוצאה מפיקוח לפני יותר מעשור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully