וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת העגלות: הורים יצעדו בכל רחבי הארץ

ענת עובדיה

28.7.2011 / 10:25

תחת היוזמה שכונתה בפייסבוק - "צרחת האימהות הצרכניות", אלפי הורים מתכננים לצעוד היום במרכזי הערים בכל הארץ, במחאה על הקושי בגידול ילדים עקב המחירים. "ילדים הפכו למשכנתא שנייה"

"מחאת העגלות", כך כונתה מחאת ההורים שהחליטו להרים קול צעקה, ולנצל את גל המחאה על הדיור ויוקר המחייה על מנת לפתוח במאבק ולמחות על הקושי לגדל ילדים בישראל. גם יוזמה זו החלה בדף פייסבוק, אליו הצטרפו עד כה קרוב ל-7,000 בני אדם. היום (חמישי) יתקיימו צעדות מחאה של הורים וילדים בכל רחבי הארץ - בתל אביב, חיפה, שדרות, ראשון לציון, כפר סבא ורעננה – ולדברי המארגנים, הרשימה רק הולכת וגדלה.

מחאת הדיור ויוקר המחייה - כותרות אחרונות:
השר איתן על משבר הדיור: "לא כל החכמה בממשלה"
מחאת הדיור: חסימות כבישים וצעדות בכל הארץ
במאהל המחאה מברכים: ההסתדרות תחזק את המאבק
רבנים מצטרפים למחאת הדיור: "המאבק של כולנו"
יוזמה חדשה: שביתה כללית ב-1 באוגוסט
מחאת הדיור: תמונת מצב של מאהלי המחאה בארץ

"ילדים הפכו למשכנתא שנייה", סיפרה ענת רוזיליו שמונתה לדוברת המאבק, בשיחה עם וואלה! חדשות. "הצעדות היום הן יריית הפתיחה לכינון תנועת הורים חזקה שתילחם בנושא הזה", היא מוסיפה. מחאת ההורים הגדירה מטרות מדוייקות אותן היא מבקשת להשיג. "בראש ובראשונה", אומרת רויזליו, "המאבק הוא למען הסדרת חוק חינוך חינם לילדים מגיל שלושה חודשים".

תצטרפו למחאה? בואו לדבר על זה בפייסבוק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בראש ובראשונה המאבק הוא להסדרת חוק חינוך חינם לילדים מגיל שלושה חודשים". גן ילדים/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הורים צעירים, שבדרך כלל רק התחילו לשלם משכנתא, מחוייבים להוציא מכיסם מינימום 3,000 שקלים בחודש לילד עד גיל שלוש. העניין הוא שבכלל אין אפשרות אחרת של מקומות זולים יותר, העלויות בכל מקום הן בין 2,000 ל-4,000 שקלים, בהתאם ליוקר הנדל"ן בעיר, ובכלל בלי קשר לאיכות הטיפול בילדים".

בנוסף, המחאה דורשת להטיל פיקוח על מוצרי יסוד לתינוקות, להאריך את חופשת הלידה לאם, וכן להנהיג "חופשת אבהות" – שלא תיהיה על חשבון זו של האם, אלא תהווה חופשה נפרדת שתוקצב לאב.

"כיום, בקרב רוב ההורים עם ילד ראשון האישה, במקרה הטוב, מפסיקה לעבוד, משום שבדרך כלל היא מרוויחה פחות מהבעל ופשוט יוצא לה יותר משתלם לוותר על הקריירה ולהישאר בבית עם הילד. 26% מהנשים שילדו לא חוזרות לעבוד. במקרה הרע, הזוג הצעיר חווה ירידה קשה באיכות החיים, כי העלות של להיות הורים בארץ היא מהגבוהות בעולם".

תצרפו למחאה? בואו לדבר על זה בעמוד הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully