וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החקלאים: "ייבוא שוק החלב - גזר דין מוות לחקלאות"

התאחדות האיכרים תקפה בחריפות את כוונת הממשלה להתיר ייבוא מוצרי חלב: "ממשלת נתניהו ממשיכה לדבר ציונות אך להכחיד את מגשימיה. הצעד הפופוליסטי יעמיד את החקלאים בסכנה קיומית"

לקראת הדיון בממשלה מחר (ראשון) על פתיחת שוק החלב לייבוא, מזהירים בהתאחדות האיכרים ותנועת המושבים כי המהלך יהווה "גזר דין מוות לחקלאות בישראל. צעד זה יפתח את הסכר גם לשאר ענפי החקלאות, שיעמדו בעקבותיו בפני סכנה קיומית. הממשלה ממשיכה לדבר ציונות מחד ולהכחיד את מגשימיה מאידך". בכך הצטרפו החקלאים למחאת הרפתנים נגד המהלך.

עוד בנושא
הממשלה מצפצפת על הרפתנים: תאשר ייבוא מוצרי חלב
מחאת הרפתנים בתל אביב: "לחלוב את הטייקונים"

במכתב ששלחו לראש הממשלה, בנימין נתניהו, הזהירו בהתאחדות מפני "צעדים נמהרים ופופוליסטיים העלולים להביא עד כדי התמוטטות ענף החקלאות". לדבריהם, "המחאה החברתית המתחוללת מובילה לצעדים נמהרים הנגרמים מלחץ פופוליסטי. כך, תחת המסווה של כלכלה חופשית, הממשלה בוחרת בפתרון הקל בדמות פתיחת השוק לייבוא, במקום בפתרון הנכון - טיפול בחוסר התחרות בשוק ופערי התיווך העצומים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרפתנים מפגינים נגד הכוונה לייבא מוצרי חלב/מערכת וואלה!, צילום מסך

החקלאים הוסיפו כי "פתיחת השוק לייבוא הינה תקלה אסטרטגית ביטחונית מדרגה ראשונה. הסתמכות על ייבוא, באווירה הפוליטית הקיימת כיום נגד מדינת ישראל בעולם, עלולה לגרום לסכנה מוחשית שכן מדינת ישראל חשופה לחרם בשווקי העולם. דובי אמיתי, נשיא התאחדות האיכרים, אמר כי "ממשלת ישראל יכולה לנקוט במספר פתרונות כדי להקל על יוקר המחיה בישראל, אך לא ניתן לה לעשות זאת על גבם של החקלאים. לחקלאות בארץ יש תפקיד היסטורי בעיצוב ובניית המדינה, וחבל שממשלת ישראל תירשם בספרי ההיסטוריה כמי שהביאה למותה".

ראש הממשלה נתניהו התייחס ביום חמישי להצעת ההחלטה שתעלה לדיון בממשלה ואמר כי, "אין כל סיבה שהציבור בארץ יאלץ לשלם עבור מוצרי החלב יותר מאשר רוב התושבים בעולם המערבי. עלינו לטפל בכשלי שוק החלב ולפתוח אותו לתחרות".

משרד החקלאות, מצדו, הודיע כי הוא מתנגד נחרצות להצעת ההחלטה. היועץ המשפטי של המשרד, ערן אטינגר, קבע כי "ההצעה מעוררת קשיים משפטיים", וכי היא "נוגדת באופן מהותי את ההוראות והעקרונות שבבסיס חוק תכנון משק החלב שחקיקתו הושלמה רק השנה בכנסת בהליך חקיקה ממשוך ויסודי שארך כשלוש שנים".

לדבריו, "מדובר בביטולו של החוק הקיים וראוי היה כי מדיניות זו תיערך לאחר בחינה יסודית שלא נעשתה. ההצעה הוכנה בחופזה בלי שנבחנו השלכותיה בלי שנועצו כנדרש בגורמים שבידם יש את המידע הדרוש, ובלי שקוים שימוע למי שעלול להיפגע מההצעות הכלולות בה. אין ספק כי הרפתנים יעתרו לבית המשפט נגד החלטת הממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully