וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסערה בשווקים: הירידות החדות באירופה התמתנו

סיוון פיינגולד

9.8.2011 / 14:58

הירידות החדות שנרשמו בבורסות אירופה בפתיחת המסחר התמתנו, וחלקן אפילו עברו לעליות קלות. החוזים העתידיים בוול סטריט מצביעים על עליות של כ-1.9%

הירידות בבורסות אירופה התמתנו, וחלק מהבורסות אף עברו לעליות, לאחר שמוקדם יותר נרשמו בהן נפילות חדות. לונדון נסחרת בשינויים קלים; פריז עולה ב-0.2%; פרנקפורט יורדת ב-1.8%; מדריד יורדת ב-0.5%; מדד סטוקס 600 הכלל אירופי יורד ב-0.3%.

באסיה נרשמו ירידות חדות הבוקר. טוקיו ירדה ב-1.7%; הונג קונג צנחה ב-5.7%; סיאול הפחיתה 3.7%; סידני עלתה ב-1%.

החוזים העתידיים על המסחר בוול סטריט מצביעים על עליות של כ-0.2% לאחר שאתמול נפלו המדדים ביותר מ-6% ביום המסחר הגרוע ביותר מאז 2008.

בשוקי האג"ח באירופה נמשכות העליות והתשואות יורדות לאחר שאתמול רכש הבנק המרכזי של אירופה אג"ח של ספרד ואיטליה. התשואה על האג"ח הממשלתיות של איטליה לעשר שנים יורדת ב-0.20% ל-5.068%; התשואה על האג"ח המקבילות של ספרד יורדת ב-0.16% ל-4.955%.

אי ודאות בקרב משקיעים בעולם

החוזים על הנפט הגולמי מסוג טקסס מתוק נופלים ב-3% לרמה של 78.90 דולר לחבית במסחר האלקטרוני בניו יורק. הזהב שנחשב להשקעה בטוחה לאור אי הוודאות בשווקים, עולה ב-3.5% לשיא של 1,773.20 דולר לאונקייה במסחר האלקטרוני.

הדולר נחלש מול מרבית המטבעות המרכזיים בעולם. מול היורו נחלש הדולר ב-0.6% לרמה של 1.427 דולר ליורו; מול הין נופל המטבע האמריקאי ב-1% ל-77.00 ין לדולר; מול הפרנק השווייצי צונח הדולר ב-1.9% לרמה של 0.741 פרנק לדולר.

מניות הבנקים הובילו אמש את הירידה בשווקים בארה"ב והשפיעו על המסחר הבוקר בבנקים באסיה. HSBC מאבד 7.6% בהונג קונג; בנק אוף צ'יינה יורד ב-6.23%; חברת האחזקות נומורה מאבדת 4.4%.

המשקיעים בעולם מתמודדים עם אי ודאות לאחר הורדת הדירוג של ארה"ב והניסיונות העיקשים של מנהיגי גוש היורו למנוע התפשטות משברי החוב לאיטליה וספרד. אמש בארה"ב בורסות וול סטריט נסגרו בירידות חדות, ושוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות זינק בעקבות הורדת דירוג האשראי של ארה"ב על ידי סוכנות הדירוג S&P - הורדת דירוג האשראי הראשונה מעולם של ארה"ב. מניות הפיננסים והטכנולוגיה הובילו את הירידות.

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, התייחס אתמול בראשונה להורדת דירוג האשראי של ארה"ב בסוף השבוע. "לא משנה מה אומרת חברת דירוג אשראי כלשהי, אנחנו תמיד היינו ותמיד נהיה מדינה את דירוג אשראי מושלם", אמר אובמה. לדבריו, למרות הורדת דירוג האשראי "השווקים ממשיכים להאמין שדירוג האשראי שלנו הוא AAA".

חברת דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס (S&P) הורידה בסוף השבוע את דירוג האשראי המושלם של ארה"ב (AAA) בראשונה בהיסטוריה. S&Pנימקה את הורדת הדירוג בתהליכים הפוליטיים בארה"ב ומתחה ביקורת על כך שהקונגרס האמריקאי לא הצליח להחליט על מספיק קיצוצים בכדי לצמצם את גירעונות השיא בתקציב הממשל האמריקאי.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully