וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 שנות מאסר נגזרו על איש העסקים אלי רייפמן

גלעד גרוסמן

19.9.2011 / 9:34

בית המשפט גזר גם תשלום פיצוי בגובה 6.3 מיליון דולרים על מייסד "אמבלייז", שנאשם בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ובזיוף מסמך. רייפמן הודיע כי יערער על ההרשעה ועל גזר הדין

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק)

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר הבוקר ארבע שנות מאסר על (שני) על איש העסקים ומייסד חברת "אמבלייז", אלי רייפמן, שהורשע בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף ושימוש במסמך מזויף. רייפמן הורשע בכך שניסה לקבל הלוואה בגובה שלושה מיליון דולרים מחברה בריטית באמצעות שימוש במניות של חברת אמבלייז שהיתה בבעלותו כערובה, למרות שלא היתה לו גישה למניות.

עוד בנושא:
אלי רייפמן הורשע בזיוף וקבלת דבר במרמה
אישום: רייפמן זייף וקיבל מיליונים במרמה
רייפמן לבית המשפט: "אני לא מתכוון להתאבד"
תיק רייפמן: בקשה להדיח את הממונה איתן ארז

ארבע שנות מאסר נגזרו על איש העסקים אלי רייפמן, ספטמבר 2011. דרור עינב
היה מחוייך ואמר - "הכל לטובה". אלי רייפמן היום בבית המשפט/דרור עינב

בנוסף, הורשע רייפמן במקרה נוסף בו ניסה למכור מניות נוספות של אמבלייז שגם אליהן לא הייתה לו גישה. אחד התנאים להעברת הכסף היה מכתב מאת נאמן, שרייפמן טען כי אישר שהוא אכן מחזיק במניות עבורו. נציגה של חברת הברוקרים האנגלית שלחה מכתב אל מזכירתו של רייפמן שמאשרת שהוא פתח חשבון בחברה, אולם לא ציינה כי הוא מחזיק מניות בחשבון. רייפמן נאשם כי זייף את המכתב, כך שייראה כי הוא מחזיק מניות בחשבון. הוא חוייב לפצות את החברות ב-6.3 מיליון דולרים.

השופט דוד רוזן שיבח את רייפמן על תרומותיו לאורך השנים, שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים ואת העובדה שלא התכוון לגנוב את הכסף כנקודות לזכותו. לאחר השמעת גזר הדין, רייפמן היה מחוייך ואמר - "הכל לטובה". הוא הודיע כי יערער על ההרשעה ועל גזר הדין. לאחר הרשעתו בחודש יולי, אמר רייפמן כי הכרעת הדין אינה הגיונית, מכיוון שבעבר נשלח למעצר לאחר שנקבע כי סירב למכור את המניות למפרק שמונה לחברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully