וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים אישרו: רכבת לאילת תוקם תוך כ-5 שנים

טל שלו

5.2.2012 / 14:02

על פי התכנית שאישרה הממשלה יכלול קו הרכבת רכבות נוסעים ורכבות משא ומשך הנסיעה בו יהיה שעתיים. השר להגנת הסביבה מחה על תת ייצוג למשרדו בוועדה הבינמשרדית

שרי הממשלה אישרו הבוקר (ראשון) פה אחד הקמת קו רכבת בין תל אביב לאילת. על פי ההחלטה שאושרה יכלול הקו רכבות נוסעים ורכבת להובלת מטענים. אורך הקו שאושר הוא 350 קילומטרים ומשך הנסיעה בו צפוי להיות שעתיים. משך הקמת הקו עתיד להיות חמש שנים.

"הפרויקט הזה יוצא לדרך, זאת החלטה אסטרטגית, בעשור הקרוב יעלו מעצמות חדשות ומדינת ישראל חייבת לייצר אינטרסים חיוניים מבחינה לאומית", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך הדיון. "בכוחנו לייצר נתיב תעבורה אלטרנטיבי, עוקף תעלת סואץ – זו תעודת ביטוח. ישראל חייבת להפוך לדרך מעבר יבשתי ולייצר אינטרסים מעצמתיים. קו תל אביב אילת, שייקצר את הנסיעה לשעתיים ישנה את פני המדינה". עוד אמר נתניהו כי "כבר 63 שנה מדברים על חיבור הפריפריה למרכז, אך דבר לא השתנה. קו הרכבת ומקורות הגז הנמצאים בישראל יכולים לקשור אינטרסים חזקים בתחום הכלכלי, האנרגטי והתעשייתי".

לפי התוכנית שאושרה, בתוואי המסילה יפעלו שתי רכבות נוסעים: רכבת אקספרס שתעבור דרך תחנת הרכבת בבאר שבע ורכבת נוספת שתעבור דרך שמונה תחנות חדשות שיוקמו לאורך התוואי, סמוך ליישובים חצבה, יהל, יטבתה, תמנע ועוד. על מנכ"ל משרד ראש הממשלה הוטל לעמוד בראש צוות היגוי שיבחן מהי התכנית המועדפת מבין שלוש חלופות אפשריות לביצוע הקו לאילת: הקמת המסילה על בסיס הסכם בין ממשלות ישראל וסין, הקמת המיזם בשיתוף הסקטור הפרטי או מימון מתקציב המדינה.

בשלב הראשוני יוקצו 150 מיליון שקלים לתכנון וקידום הפרויקט, שעלותו הכוללת הוערכה בעבר בכ-8.6 מיליארד שקלים. צוות ההיגוי, שיגיש לאישור הממשלה תוך 90 יום את החלופה המועדפת, יידרש גם לעדכן את אומדן העלויות, שצפויות להגיע לפי ההערכה לכ-10 מיליארד שקלים. היועץ המשפטי של משרד האוצר צירף בשבוע שעבר חוות דעת המתנגדת לתוכנית בטענה כי החלופות ואופן בחירתן אינן תואמות את חוק המכרזים.

במהלך הישיבה פרץ עימות חריף וקולני בין השר להגנת הסביבה גלעד ארדן לבין שר התחבורה ישראל כץ, בנושא אישור תוכנית הרכבת לאילת. השר ארדן קבל בפני השר כץ על כך שבצוות הבינמשרדי שהוקם לשם בחינת החלופות של בניית תשתית קו הרכבת, לא ניתן מספיק ייצוג לשיקולים סביבתיים, ומונה נציג של המשרד להגנת הסביבה כמשקיף בלבד. ?אתה מאחז את עיני השרים?, צעק ארדן לעברו של כץ, יוזם התוכנית. ?זו דורסנות לשמה. גם אני תומך ברכבת לאילת אבל אם אתה לא יכול לראות אותי בצוות אני מוותר?. השר כץ דחה את האשמותיו של ארדן והטיח בו כי כל תכלית המשרד להגנת הסביבה הוא עיכוב קו הרכבת, וכי התנגדויות משרדו אינן ענייניות.

עוד בנושא:

בתחילת הדיון: "תוך 6 שנים: רכבת תיסע מתל אביב לאילת בשעתיים"
הדיווח הראשוניף הסינים יבנו? כץ: הסכם לקו הרכבת לאילת - תוך חודש
נתניהו מצא את "פוליסת הביטוח" למתרחש במצרים

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully