וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברביעי: נתב"ג יושבת לזמן קצר, בתי הספר - כסדרם

ענת שלו

6.2.2012 / 14:32

במסיבת עיתונאים בתל אביב, אמר עופר עיני כי השביתה, גם אם היא הפתרון האחרון, היא "הנשק של העובדים", וקרא לאוצר להיכנס למשא ומתן על מנת לפתור את סוגיית עובדי הקבלן

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק)

לקראת השבתת המשק המסתמנת ביום רביעי, במחאה על תנאיהם של עובדי הקבלן, כינס היום (שני) יו"ר ההסתדרות עופר עיני מסיבת עיתונאים ופירט לגבי הגופים שישבתו. השביתה, לדבריו, תהיה גורפת, ותכלול את הרשויות המקומיות, את משרדי הממשלה, את הרכבת, את בתי המשפט, את הבנקים ועוד. בנאום שנשא בפני חברי ההסתדרות בתל אביב, קרא עיני לראש הממשלה ולשר האוצר לבוא ולהיכנס לאלתר למשא ומתן "בדרג הכי גבוה, ולעבוד מעכשיו עד יום רביעי בבוקר במטרה לייצר פתרון". לדבריו, שביתה היא לא מטרה, אלא "הדרך שלנו לייצר פתרונות". אנחנו יודעים שלא נפתור את כל הבעיה, אבל האחריות היא אצלכם לא פחות מאשר אצלנו - ויפה שעה אחת קודם". מחר ייפגשו עיני ושר האוצר יובל שטייניץ בלשכתו של שר האוצר בירושלים בניסיון להגיע להסכם שיימנע את השביתה.

עיני הוסיף כי "הסוגייה של עשיית צדק חברתי, אותם עובדי קבלן ומיקור החוץ שנעשה בכל מקום ומכל פינה, אלה הן כולן תופעות שתורמות לחיסול העבודה המאורגנת". לדבריו, "זה לא משהו שהיה פה לפני 30 שנים. ההורים שלנו השאירו לנו מקומות עבודה מסודרים. מה אנחנו משאירים לילדים שלנו? לנכדים שלנו? טוענים שהבעיה בהעסקה ישירה היא הקושי לנהל, הצורך בגמישות ניהולית. אבל לאחר שלמדנו בחודשים האחרונים את הנושא לעומק, השכלנו להבין שהמניע לתופעה הזו מסתכם במילה אחת: כסף".

עיני התייחס להחלטת בית הדין שעד כה לא איפשרה להסתדרות לשבות. "עד כה בית הדין לענייני עבודה חסם אותנו. אבל אם מיקור חוץ מכרסם בכוח המאורגן ויוצר עיוות של הצדק החברתי, אם על זה אין שביתה, אז על מה כן תהיה שביתה? צריך להיאבק פה עבור האוכלוסיה הכי חלשה. זהו הנשק היחידי של ארגוני עובדים על מנת לאזן משא ומתן, ואם לוקחים לנו את זה - אז חסל סדר ארגוני עובדים". עיני הוסיף ואמר כי "אנחנו מבינים שהתופעה רחבה ולא נוכל לפתור אותה ביום. אבל צריך לפחות לצמצם את התופעה ולהתחיל לבלום אותה. היום, בכל החלטה שמקבלים, פונים למיקור חוץ. זה רק עניין של עלויות, אין כאן עניין של עבודה מקצועית. אם לא ניתן לקלוט את כל העובדים - אז לפחות שישוו להם את התנאים כמו של עובדים מן המניין".

"הדבר האחרון שהייתי רוצה זה שביתה כללית במשק", הבהיר עיני. "שביתה כללית במשק זה לא דבר שעושה טוב עם המשק ועם האזרחים. אני רוצה לפנות פה לציבור האזרחים: נושא עובדי הקבלן, העובדים בלי הזכויות, הוא נושא של כולם. הוא הילדים שלנו, הנכדים שלנו, הוא הדור הבא. גם אם השביתה כואבת - תתאזרו בסבלנות ותאמינו, עשיתי הכל כדי לא להגיע לשביתה ואעשה הכל עד ליום השביתה כדי לייצר הסכם עקרונות. אם אנחנו רוצים לעשות חברה צודקת יותר, אין דבר יותר מהותי וחשוב מהדבר הזה".

עוד בנושא:

איגוד לשכות המסחר יעתור לבג"ץ נגד השבתת המשק
נתניהו עשוי להתערב במגעים למניעת שביתה ביום רביעי
החל מיום רביעי הקרוב: שביתה כללית במשק

מי שובת ומי לא?

בין המקומות שישבתו, אם תצא השביתה לפועל: השלטון המקומי והרשויות המקומיות יושבתו כליל כמו גם מועצות אזוריות, ארגון המועצות הדתיות וארגון ערים לכיבוי אש והצלה, שיעבדו במתכונת חירום; איגוד הערים לביוב ואיכות הסביבה, הוועדות לתכנון ובנייה, הכנסת, משרדי הממשלה בהם משרד הפנים, משרד ראש הממשלה, משרד התמ"ת, התרבות, האוצר, קליטת העלייה, התיירות, התחבורה, החינוך, הרווחה, הבריאות, התקשורת, הבינוי והשיכון, המשרד לאיכות הסביבה, המשרד לתשתיות לאומיות, החקלאות, החוץ, המשפטים, הפרקליטים וקלדניות בית המשפט, רשות האכיפה והגבייה, רשות ההגירה והאוכלוסין, משרד מבקר המדינה, נציב שירות המדינה, האופטרופוס הכללי, מינהל מקרקעי ישראל, הרשות לניירות ערך, הבנקים, בנק ישראל, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ויצ"ו, נעמ"ת, רשתות אורט, עמל ואמונה, הנמלים, רכבת ישראל, מע"צ, בז"ן, הטלוויזיה החינוכית, דואר ישראל, מוסדות התרבות, עמידר, עמיגור, חלמיש, קק"ל, קרן היסוד, הסוכנות היהודית, הבורסה לניירות ערך ועוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לעומתם, החינוך המיוחד בבתי הספר יפעל כרגיל, כולל ההסעות. בתי החולים הממשלתיים והעירוניים, חברת בתי האבות משען וחברת החשמל יעבדו במתכונת שבת. ברשות שדות התעופה ישבתו בין 6:00 ל-12:00 בלבד, ואילו חברות התחבורה הציבורית אגד ודן יעבדו כסדרן.

(עדכון ראשון: 13:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully