וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד האוצר מתנגד להפחתת המיסוי על הדלק

איתי טרילניק

28.2.2012 / 8:14

"אי אפשר לקרוא לעולם לפעול נגד אירן ולא לשלם את המחיר", כך אומר בכיר במשרד האוצר. לדבריו, עליית מחיר הדלק נובעת מעליית מחיר הנפט. 4.03 שקלים ממחיר הדלק - מסים

במשרד האוצר מתנגדים להצעות להפחית את המיסוי על הבנזין, בעקבות עליית מחירו הצפויה בחודש הקרוב. על פי הערכת גורמים בתחום, מחיר ליטר בנזין בשירות עצמי צפוי להגיע לכ-7.76 שקלים לליטר, מתוכם ישלם הצרכן 4.03 שקלים במסים.

לטענת בכיר באוצר, העלייה החדה נובעת מעליית מחירי הנפט, בעקבות הסנקציות על אירן והחשש מהתלקחות באזור המפרץ הפרסי. "אי אפשר לקרוא לעולם לפעול נגד אירן, ולא לשלם על כך את המחיר", אמר הבכיר וציין כי עליית מחיר הנפט השפיעו על מחירי הדלק בכל העולם.

בתגובה לדרישות להוריד את המיסוי על הדלק, אמר הבכיר כי "הוויתור הזה כבר נעשה". לדבריו, הממשלה ויתרה על הכנסות של 2.5 מיליארד שקל ב-2012, בעקבות ביטול הפעימה השנייה בייקור הבלו, שהיתה מתוכננת בתחילת ינואר.

כזכור, לאחר שמחיר הבנזין הגיע ל-7.62 שקלים לליטר במאי 2011, הפחיתה הממשלה את הבלו ב-31 אגורות לליטר. זאת, באופן זמני, מתוך כוונה להחזיר את מלוא היקף הגבייה בשתי פעימות. בספטמבר הועלה הבלו מחדש ב-20 אגורות, אך במקביל הפחיתה הממשלה את מרווח השיווק של חברות הדלק ב-12 אגורות. הפעימה השנייה בעליית הבלו, בסך 11 אגורות, בוטלה בהמלצת ועדת טרכטנברג. במקביל, בוטלה גם הפחתת מס החברות שתוכננה.

בתגובה לטענות על גביית כפל מס, בשל הוספת מע"מ בסך 16% על מחיר הדלק הכולל כבר את הבלו (2.96 שקלים), אמר הבכיר כי המשרד מתנגד באופן עקרוני למע"מ דיפרנציאלי, וכי "מדיניות מיסוי הדלק בישראל לא חריגה ביחס לעולם". לדבריו המס הנומינלי על ליטר בנזין בחודש הקרוב יהיה נמוך מהמס שהוטל על ליטר בנזין בינואר 2011, בשל הפחתת הבלו בשנה שעברה.

מחירי הדלק. TheMarker
מחירי הדלק/TheMarker

האוצר הסכים באחרונה לוותר על בלו בהיקף משמעותי, שמשלמת חברת החשמל על סולר, שבו היא משתמשת כתחליף לגז הטבעי בתחנות הכוח. כחלק מההסדר, שהפחית את הייקור הצפוי במחירי החשמל מ-31% ל-13.4%, הסכים משרד האוצר להאריך את הפטור בשיעור 88% על הבלו שמשלמת חברת החשמל על הסולר. זאת, בין היתר, מכיוון שההכנסה ממיסוי בשל רכש הסולר העודף שנגרם בעקבות השיבושים באספקת הגז הטבעי, לא תוכננה מראש.

הבכיר טען כי ההנחה לא ניתנה לחברת החשמל, אלא לכלל הציבור המשלם את תעריף החשמל. למרות העובדה כי עליית מחירי הנפט צפויה להגדיל גם את הכנסות המדינה ממע"מ על הדלק, אמר הבכיר כי אין מקום לנקיטת צעד דומה במקרה זה.

לדברי הבכיר הממשלה מסבסדת את התחבורה הציבורית בכ-3 מיליארד שקל בשנה וסופגת את העלייה במחירי הדלק ומגדילה את הסובסידיות. בנוסף, טען, מדיניות המיסוי על מכוניות חדשות תרמה להגדלת שיעור המכוניות הקטנות והחסכוניות מכלל המכוניות החדשות שנרכשו, מ-22% ב-2010 ל-41% ב-2011.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully