וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפורמת המרפסות תעלה להצבעה בכנסת רק בסוף הפגרה

רנית נחום-הלוי

28.2.2012 / 15:27

הוועדה המשותפת של הכנסת הודיעה כי הרפורמה בחוק התכנון והבנייה תועבר לאישור הכנסת בקריאה שנייה ושלישית רק בחודש מאי

הדיונים על הרפורמה בחוק התכנון והבנייה וההצבעות בוועדה המשותפת (פנים-כלכלה) שדנה באישור הרפורמה ייתחדשו בעוד כשבוע, אך החוק יעלה להצבעה בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת רק לאחר תום פגרת הכנסת ביום ה-29.5.12.

הודעה זו יצאה הבוקר מהוועדה המשותפת של הכנסת הדנה ברפורמה. לפי ההודעה דחיית ההצבעה נעשית בעקבות מגעים אינטנסיביים בין יו"ר הועדה המשותפת, ח"כ אמנון כהן ויו"ר האופוזיציה, ח"כ זאב אלקין וכן ח"כ דב חנין המוביל את עבודת האופוזיציה בוועדה, לאחר שיחות שהתקיימו עם ראש הממשלה בנושא.

בדיון שהתקיים אתמול בוועדה המשותפת הדנה בחוק תקף ח"כ חנין בחריפות רבה את הרפורמה והאופן בו היא מקודמת. "הרפורמה מקודמת בקצב מסחרר, בדורסנות חסרת תקדים שאינה מאפשרת דיון רציני. זו טעות לקרוא לה רפורמה כיוון שמדובר כאן במהלך של הרס מערכת התכנון שיגרור חורבן סביבתי וחברתי, יגדיל משמעותית את הפער בין הרשויות החזקות לחלשות, יסבך את הבירוקרטיה ויחלק מתנות לנדלניסטים על חשבון הציבור, סביבתו ובריאותו. טרם נתקלתי ברפורמה שמעוררת ביקורת כה חריפה מכל כך הרבה גורמים שונים: הארגונים החברתיים והסביבתיים, מתכננים ואנשי מקצוע, ראשי רשויות ועוד".

אתמול (ב') התפרסם מחקר שערך מרכז המחקר והמידע של הכנסת ממנו עולה כי קיים מחסור עצום במהנדסים שילך ויגבר נוכח הרפורמה. לפי הערכה שעשה הטכניון בכל מסגרות ההכשרה האקדמיות מקבלים הכשרה מדי שנה רק כ-250 מהנדסים ולכן בתוך עשר שנים עלול להיווצר מחסור של 2,500 מהנדסים בענף לפחות.

"להערכת הטכניון, בעשור הקרוב יפרשו רוב המהנדסים העוסקים כיום בתחום. תופעה זו נובעת מתעריף נמוך של שכר טרחה, שגורם למהנדסים להעדיף תחומים אחרים. הערכות הן כי הצורך במהנדסים בענף ילך ויגדל בשל פרויקטי תשתיות ובינוי גדולים, וכן בשל השינויים הרגולטוריים הצפויים לאחר השלמת חקיקת חוק התכנון והבנייה", נכתב בדו"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully