וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיצומים בתנובה מחריפים: שביתות במרכזי ההפצה

חיים ביאור, עדי דברת-מזריץ

25.3.2012 / 19:36

בשל השביתות, צפויים בימים הקרובים קשיים בחלוקת מוצרי החברה. בשבועות האחרונים הפסיקו העובדים להפיץ קוטג', שוקו ומוצרי "יופלה"

עליית מדרגה בעיצומים שנוקטים עובדי חברת תנובה זה תשעה ימים: עובדי דור ב' של החברה, המועסקים כמחלקי תוצרת לא יגיעו מחר בשעות הבוקר המוקדמות לעבודתם במרכז ההפצה של תנובה בצפון הממוקם ליד מפרץ חיפה. המשמעות היא שחלק מקווי החלוקה של מוצרי תנובה יתעכבו בהגעתם לחנויות ולמרכולים.

מחר ומחרתיים (ב' ו-ג') ישבתו באופן דומה גם עובדי דור ב' מחלקי התוצרת המועסקים במרכז ההפצה בפתח תקווה, האחראי על מרכז הארץ. מחר ישבתו עובדי דור ב' במרכז החלוקה הדרומי של החברה, הממוקם בקריית מלאכי. צעדים אלה ישבשו את אספקת התוצרת של תנובה לצרכנים, למעט ביצים, שאספקתם נעשית באמצעות קווי חלוקה אחרים.

השיבושים בפעילות של מרכזי החלוקה נעשים בנוסף לצעדי המחאה האחרים שנוקטים עובדי תנובה, במסגרתם הם מונעים כליל חלוקה לחנויות ולמרכולים של גבינות קוטג', משקאות שוקו ומוצרי יופלה.

על החרפת העיצומים החליט הערב הוועד הארצי של תנובה בראשות אחיאב שמחי. בישיבה הסוערת דרשו חברים בוועד לנקוט בצעדים קיצוניים יותר עד כדי שביתה כללית ללא הגבלת זמן ואולם שמחי צידד במאבק מתון. "אנו עדיין בשלב של מאבק מידתי שאינו פוגע בצרכנים, אלא רק בחברת תנובה", אמר. שמחי קרא להנהלת תנובה לחדש את המו"מ הרשמי עם הוועד על תביעותיו.

בהתייחסו לאמירות מצד חברים בהנהלת תנובה ולפיהן בחברה שוקלים להשמיד חלב בעקבות עצירת האספקה של הקוטג' והצטברות של כמויות חלב אדירות שאין בהן שימוש, טען שמחי כי "מדובר במסר שנועד להפעיל לחץ על העובדים ולהציג אותם כאחרים לשפיכת החלב". עוד הוא אמר כי הוחלט שהשיבושים במרכזי ההפצה של החברה ייעשו על ידי עובדי דור ב', שתנאי שכרם והעסקתם ירודים יחסית, "כדי להבליט את העובדה שאנו נאבקים למען עובדים אלה".

בתגובה על החלטת הוועד להחריף את המאבק, קראה הנהלת תנובה לוועד להמשיך בהידברות עמה ולא לנקוט צעדים חד צדדיים. "נעשה כל מה שנוכל כדי להקטין את הפגיעה בצרכנים ובחברה", מסרה ההנהלה.

ארבע מחלוקות נותרו בלתי פתורות בין ההנהלה לוועד העובדים, הנתמך על ידי ההסתדרות: דרישת הוועד להסכם שכר חדש שיכלול תוספת שכר של 5% בכל שנה; דרישה להעביר את עובדי דור ב' למעמד של עובדי דור א' שתנאי העסקתם עדיפים וזאת לאחר 7 שנות העסקה; דרישה להוסיף רכיבי שכר לחישוב הפנסיוני, כגון פרמיה המשולמת לנהגי משאיות החלוקה; התנגדות הוועד לפיטורי 220-300 מעובדי תנובה וכן – התנגדות הוועד לרפורמה בשיטת חלוקת התוצרת לחנויות ולמרכולים.

הנהלת תנובה מציעה תוספת שכר של 3% לשנה, מעבר הדרגתי של עובדי דור ב' למעמד של עובדי דור א' והרחבה הדרגתית של בסיס השכר הפנסיוני. ההנהלה עומדת על כך שיפוטרו עובדים "שמעלו בתפקידם".

לפי הערכות בענף החלב, בכל יום שתנובה לא מוכרת את שלושת המוצרים שחלוקתם הופסקה (קוטג', שוקו ויופלה) היא מפסידה כ-2.45 מיליון שקל (קוטג' - מיליון שקל, שוקו - חצי מיליון שקל, יופלה - 950 אלף שקל).

  • עוד באותו נושא:
  • תנובה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully