וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרנקל שיבח את פישר - אך הסתייג מרכישת הדולרים

24.6.2013 / 9:39

האם פרנקל יוביל בקרוב שינוי במדיניות המוניטרית שהנהיג סטנלי פישר?. אם לשפוט התבטאויות עבר של פרנקל, ניכר כי הנגיד הבא לא חסיד גדול של התערבות בשוק המט"ח

איזו מדיניות מוניטרית יוביל פרופ' יעקב פרנקל, הנגיד הבא של בנק ישראל? על שאלה זו קשה לענות, אך אם לשפוט על פי התבטאויות של פרנקל בעבר, ניכר כי מדובר בנגיד בעל תפיסות מוניטריות דומות יותר מאשר הנגיד היוצא סטנלי פישר, אם כי במקרים מסוימים נראה כי פרנקל נצי יותר.

בראיון שהעניק ל"גלובס" בפברואר 2012 אמר פרנקל, בין היתר, כי "אני מאוד מחזק את ידיו של המפקח על הבנקים (דוד זקן) שעומד על כך, ובצדק, שהיחס ההון של מערכת הבנקאות יהיה יותר גבוה ממה שהיה".

באותה תקופה שלאחר פרוץ המחאה החברתית, נשאל פרנקל על הקריאות להגדלת הגירעון או הטלת מס יסף, ואמר: "זה מס רטרואקטיבי במובן מסוים - אני לא בעד זה. כי מה הצעד הזה עושה? האם זה מעודד חיסכון או יזמות או שינויים טכנולוגיים? אני הייתי דווקא מעודד מאוד את המגזר העסקי כי הוא זה שבסופו של דבר צריך לשכור את העובדים, להשקיע ולהתרחב".

בשלהי 2010, עת קטף פישר את תואר הנגיד הטוב בעולם של מגזין "יורומאני", שיבח אותו פרנקל אך במקביל הסתייג ממדיניות רכישת הדולרים שלו: "השאלה היא האם ניתן באופן פרמננטי לתמוך בשער החליפין כנגד כוחות השוק הבסיסיים. התשובה היא לא ולכן המדיניות שנוקט פישר היא Not Sustainable (לא בת קיימא) מכיוון שאתה תמיד קטן מדי ביחס לשוק. אבל אני בטוח שפישר מודע לכך שמדיניותו אינה בת קיימא".

פרנקל תמך במדיניות פישר דאז, אך הזהיר מפני הימשכות ההתערבות בשער החליפין ואפשרות של חזרת האינפלציה: "כרגע המצב לא יציב ותוצאות ההתערבות הסיסטמתית בשער החליפין עדיין לא ניכרות על פני השטח, כי יש שעוני חול שפועלים בקצבים שונים כמו כמות הכסף. עוד לא הגענו למבוי סתום וכרגע אין לחצים אינפלציוניים אבל יש בעיה פוטנציאלית של אינפלציה בעיקר במדינות שהאינפלציה נמצאת ב-DNA ההיסטורי שלהן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully