וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהלת פלאפון והעובדים יחתמו על הסכם קיבוצי

שי ניב

17.12.2013 / 0:15

תוכנית הפרישה מרצון סללה הדרך להסכם. העובדים יזכו גם בהגנה מפני פיטורים שרירותיים. החתימה על הסכם - היום בבוקר

הנהלת פלאפון, בראשות המנכ"ל גיל שרון, ונציגי ועד העובדים בראשות ברק לוי ואיתמר אביטן, יחתמו היום (ג') בשעות הבוקר על הסכם קיבוצי ראשון והיסטורי בענף הסלולר הישראלי.

חתימת ההסכם תיערך בטקס חגיגי בבית ההסתדרות בתל אביב, בו ישתתפו גם יו"ר ההסתדרות עופר עיני ומי שצפוי לעמוד בקרוב בראשות הארגון, אבי ניסנקורן. מה שסלל את הדרך להסכם הסופי היא הצלחה גדולה יחסית לתוכנית הפרישה מרצון עליה הסכימו הצדדים לפני כחודש, ושצפויה לצמצם את מספר המפוטרים בחברה, ביחס למספר המקורי שעליו דובר תחילה (400).

ההסכם צפוי לכלול תוספת שכר של כ 12% לעובדים, קרנות השתלמות וסבסוד מסגרות לילדים. כמו כן, ההסכם צפוי לכלול מנגנון למניעת פיטורים שרירותיים: פיטורי צמצום ייעשו רק לאחר היוועצות עם הוועד ובמקרה של מחלוקת ההכרעה תעבור לוועדה בראשות בכירי ההסתדרות והנהלת החברה.

ההסכם הקיבוצי בפלאפון ייחתם שנה לאחר המאבק המתוקשר ביותר, בשיאו הנהלת פלאפון גררה מכוניות של ראשי העובדים ולחצה על עובדים לבטל את הצטרפותם להסתדרות.

בתחילת ינואר האחרון פרסם בית הדין הארצי לעבודה את "פסק דין פלאפון", שאסר על המעסיקים במשק להתבטא בשום צורה ביחס להתאגדות עובדיהם. יצוין כי גם ועד עובדי סלקום, בראשות מיה יניב, מנהלים בחודשיים האחרונים מו"מ מתקדם מול הנהלת החברה על הסכם קיבוצי. יניב מסלקום וברק לוי מפלאפון נבחרו לאחרונה למקום התשיעי בפרויקט אנשי השנה של "גלובס" לשנת 2013.

במקביל, עובדי פרטנר נמצאים עדיין בתהליך ההתאגדות במסגרת ההסתדרות הלאומית, שמצידה הביעה לאחרונה תקווה כי בתקופה הקרובה תכריז על עצמה כארגון היציג בחברה.

(עדכון ראשון: 23:15)

  • עוד באותו נושא:
  • פלאפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully