וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נדביק את הפער בין הרגולציה להתפתחות הטכנולוגיה"

ענת קם

12.5.2009 / 10:22

שר התקשורת בכנס המי"ל: "לא כל משפחה בישראל יכולה להקצות 200-250 שקל כדי לצרוך תרבות, בידור, ספורט ומוצרים נוספים שהם חשובים"

שר התקשורת משה כחלון הופיע היום לראשונה בפני בכירי שוק התקשורת בכנס "מלחמת כל בכל" של המרכז הישראלי לניהול. בנאומו התייחס השר כחלון לתחומי התקשורת השונים, בהם הכנסת מפעיל סלולרי נוסף, הקמת תשתית ה-UMTS, הפרטת הדואר ושוק הטלוויזיה. במרכז דבריו עמדה הגברת התחרות בתחומים השונים: "אני מאמין בתחרות. תחרות עושה טוב לצרכן וגם לכם".

בהתייחסו לשידורי הטלוויזיה בישראל, אמר השר כחלון: "שוק השידורים נמצא במשבר העמוק ביותר בעידן המסחרי. הזכיינים לא עומדים בתנאי הזיכיון, ענף השידורים הופך להיות ענף מפסיד, ערבויות מחולטות וזה לא בריא וטוב לאף אחד, המשבר הכלכלי פוגע בשוק הפרסום, יש מאבקים של היוצרים בזכיינים, צפי לנטישת מנויים לטובת החבילה הדיגיטלית ה-DTT וביטול מנויים בשל המצב הכלכלי, זה קיים ולא מעט. לא כל משפחה בישראל יכולה להקצות 200-250 שקל כדי לצרוך תרבות, בידור, ספורט ומוצרים נוספים שהם חשובים. לאחרונה יש עשרות אלפי מנויים שהתנתקו על הרקע הזה. לא עברו מחברה לחברה אלא פשוט התנתקו. החמור מכל, לרובנו יש טלוויזיות בבית ועל המוצר המוגמר שאנחנו מקבלים אי אפשר להגיד שהוא משובב נפש. בעיניי, חשוב מאוד לאפשר לתעשייה הזו להתקיים וחשוב להבטיח לה אופק עסקי. זאת לצד שמירה על זכויותיהם של היוצרים, שהיא בעצם שמירה על התרבות הישראלית שחשובה לכולנו. אני מתכוון להכנס לעובי הקורה ולהיות מעורב אישית בהסדרת נושא הטלוויזיה".

השר כחלון הביע תמיכה ב-"ברית המועצות", הגוף הרגולטורי המאוחד שצפוי להחליף את הרשות השנייה והמועצה לשידורי כבלים ולווין, אשר עולה להצבעה בממשלה בהמשך היום. השר אף ציין כי פנה לשר הממונה על יישום חוק השידור, יולי אדלשטיין וביקש ממנו לבחון כיצד ניתן לשלב בגוף המאוחד גם חלק מסמכויות רשות השידור. לדברי השר כחלון, הרשות החדשה "תפשט הליכים, תפחית בירוקרטיה, תחסוך בהוצאות, תגביר תיאום בענף הרגולציה ותוכל להביא למדיניות אחידה. סוף סוף תהיה לנו ראיה כוללת של ענף השידורים... כדי שנוכל להסתכל בצורה אחידה ושווה ולא כל פלטפורמה עם רגולציה וחוקים משלה".

ערוץ 10 יחכה לחוק ההסדרים

בנושא שוק הסלולר, ציין השר כחלון כי הורה לאנשי משרדו להכין את מכרז תדרי ה-UMTS, כדי להכניס מפעיל סלולרי נוסף לשוק לטובת הצרכנים. השר התייחס בדבריו גם להפרטת הדואר בישראל, מהלך שבכוונתו לקדם, וציין כי הוא יתבצע בשיתוף פעולה עם כל הגופים הרלוונטיים, כולל ההסתדרות. לשאלה בנושא הזיכיון של ערוץ 10 אמר השר כי הוא ממתין להחלטה שתתקבל בחוק ההסדרים ובהתאם לה יחליט אם לצאת למכרז. לאחר מכן הוסיף השר כי ככל הנראה השקיפות בנושא עמלות הפרסםו לא תעוגן בחקיקה אלא תוסדר באופן אחר.

בסיכום דבריו אמר השר: "חודש וחצי אחרי שנכנסתי לתפקיד אני יכול להגיד שבמשרד התקשורת גיבשנו אסטרטגיה ברורה ואני אעשה הכל כדי להצמד אליה ולהיות נאמן לה. נוביל מדיניות של קיצור הליכים ולא סרבול הליכים. נקבע לוחות זמנים ברורים. נדביק את הפער שנותר בין הרגולציה להתפתחות הטכנולוגית. הרגולציה תהיה פתוחה, יוזמת ושותפה להאצת הקידמה. זיהיתי אצלכם חשש או תחושה שהרגולציה היא אויב. הרגולציה צריכה להציב את מדינת ישראל בשורה אחת עם המדינות המובילות בשוק התקשורת ואני מתחייב שזו הכוונה וזה מה שיהיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully