וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תרוצו לבטל את הזמנת הרכב החדש

יואב קווה

5.11.2009 / 12:13

מתכננים להחליף את הרכב בקרוב? חתמתם כבר על ההזמנה? יואב קווה קורא לכם לא לבטל: הרעיון של הפחתת מס הקנייה יפה וצודק, אך לא יתממש מחר, וכנראה גם לא מחרתיים

מתכננים להחליף את הרכב בקרוב? חתמתם כבר על ההזמנה? אל תבטלו. אחזור על זה שנית: אל תבטלו. מדמיינים טויוטה מטאלית חדשה ב-80 אלף שקל? מריחים כבר את הניילונים המתוחים על המושבים? תירגעו. זה לא יקרה בקרוב.

הרעיון עצמו נכון וצודק: צריך להפחית את מס הקנייה הרצחני. ההפחתה תביא להצערת גיל המכוניות על הכבישים. כיום הגיל הממוצע של מכוניות בישראל הוא כשבע שנים. מכוניות חדישות יותר הן בטוחות יותר ומזהמות פחות. הפחתת המס תאפשר לרבים לקנות רכב חדש מהקופסה, ולרבים אחרים להתקדם לרכב יד שנייה ישן פחות מהנוכחי שלהם.

לכן זה יפה מאוד שכבוד שר התחבורה שואף להוריד את מס הקנייה על רכב חדש מ-90% ל-60%, אבל צריך לזכור שלמשרד התחבורה אין מנדט בעניין - אלא רק למשרד האוצר.

איך משרד האוצר יסתום את החור שייפער בתקציב בעקבות הורדת המס? אומרים לנו - נעלה את המיסוי על השימוש ברכב: חנייה, רישוי, גודש, דלק. וגם זה רעיון יפהפה וצודק. אבל איך בדיוק מיישמים אותו? העלאה באגרת הרישוי אינה קשורה להיקף השימוש ברכב, וייקור הדלק יפגע בתושבי הפריפריה ופחות בתושבי המרכז, שממילא צמודים לדלקן או לפזומט שלהם. מיסוי החנייה והטלת אגרת גודש נכונים ומוצדקים, אבל היישום שלהם בעייתי.

בשורה התחתונה, מדובר ברעיונות יפים וצודקים. הם בוודאי יתממשו יום אחד. לא מחר. כנראה גם לא מחרתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully