וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים הטבות? תעברו ליפו

אריק מירובסקי

1.3.2010 / 8:20

אריק מירובסקי טוען כי עיריית תל אביב נענית לאתגר שהציבו בפניה צעירים שדרשו דיור בר השגה לפני שנתיים אבל אומרת להם: לפי התנאים שלנו

הדו"ח של הוועדה העירונית לדיור בר השגה אולי יאכזב רבים מתושביה הצעירים של תל אביב, שיחושו שהעירייה לא באמת באה לקראתם בכל הקשור להקלת תנאי הדיור בתל אביב. כך לרווקים, לפרודים, למשפחות חד-הוריות ולמשפחות ללא ילדים יהיה קשה יותר להיכלל ברשימת הזכאים. בנוסף, התוכנית מוטה גיאוגרפית, והיא ממריצה את רוב המעוניינים בדיור בר השגה להגיע לדרום העיר ואף דרומה מזה - ליפו.

היכן רואים זאת? כמעט בכל פרק בדו"ח, וראשית בתמריץ ליזמים. בעוד שבאזורים המבוססים של העיר יזמים יקבלו אפשרות להגדיל את זכויות הבנייה שלהם ב-46%-48% מהשטחים שיקצו בפרויקטים שלהם לדיור בר השגה, בדרום תל אביב וביפו מזרח הזכויות שיקבלו היזמים יגיעו עד ל-69%. שיא התגמול, אגב, נמצא באזור רחוב שלבים ואיצטדיון בלומפילד, מה שתואם את המגמה שנחשפה לראשונה ב-TheMarker לשנות את אופיו של האזור הזה לחלוטין, ואולי אפילו להרוס את האיצטדיון ולאפשר בו הקמת מגדלים של 12-25 קומות. התוכנית לדיור בר השגה תקדם מאוד את תוכנית המתאר לעיר.

בתוכנית כלולים גם כמה פרויקטים נקודתיים בדרום - בשכונת שפירא, מגרש מכבי יפו לשעבר ואחרים - שעד היום אינם ממומשים עקב חוסר כדאיות. במקומות האלה, אומרים בעירייה, ניתן לייצר מלאי גדול של דירות בהישג יד ללא שום צורך בסבסוד - ממילא מחירי הדירות במקום נמוכים. הדבר משמעותי מאוד, משום שכיום אין ביקושים לאותם אזורים, בין היתר עקב תדמיתם הגרועה. הפניה מאורגנת של אלפי משפחות למקום עשויה להקפיץ את תדמיתם באופן כמעט מיידי, ולהפוך אותם לאזורים לגיטימיים ליזמים ולתושבים חדשים.

בקיצור, העירייה נענית לאתגר שהציבו בפניה צעירים שדרשו דיור בר השגה לפני שנתיים אבל אומרת להם: בבקשה, אבל לפי התנאים שלנו. והתנאים שלנו הם עזרה בפיתוח חלקי העיר הבעייתיים יותר. אף יש מי שסבור שמגיע לו שיסבסדו את המגורים שלו בצפון תל אביב - בעירייה לא סבורים כך, אף שכמה פרויקטים בשכירות כן יוקמו בצפון העיר ובלב העיר.

ומה לגבי השארת מרבית הרווקים, הפרודים והמשפחות החד-הוריות המתגוררים בעיר מחוץ לתמונת הדיור בר ההשגה? אולי ניתן ללמוד מזה שבעירייה סבורים שהאוכלוסייה הזאת תקשה עליה להגשים את יעד פיתוח העיר, או שלנוכח הביקוש העצום לדיור בר השגה בעיר הם נמצאים בסדר עדיפות אחרון. ודאי עוד ידברו בנושא הזה, כמו גם בנושאים אחרים.

הדיון הציבורי בהצעת הוועדה העירונית עדיין בחיתוליו, וישנם עדיין סימני שאלה רבים. עם זאת, על סמך הפרטים שנחשפים לראשונה ב-TheMarker, ניתן לומר שמדובר בתוכנית שמושתתת על יסודות בריאים של עידוד הפיתוח העירוני של תל אביב לכיוון דרום, תוך שבירת הנוהג שהתקבע בעשרות השנים האחרונות, שבמסגרתו העיר "נדדה" צפונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully