וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות הסלולר לא ימנעו את ה-VoIP

אמיר טייג

29.5.2010 / 13:30

אמיר טייג טוען שבשלב הראשון חברות הסלולר יילחמו בשירותים האינטרנטיים, המאיימים על כמעט 80% מהכנסותיהן. אולם, לבסוף הן יאלצו לספק חבילות תקשורת בלתי מוגבלות

האינטרנט הוא כוח חסר תקדים שמערבל את חוקי המשחק בכל תחום שבו הוא נוגע. כך קרה בתחום הטלפון הקווי, כאשר הוצעו שירותי טלפון מבוססי אינטרנט (VOB) כתחליף לטלפון הקווי של בזק ו-HOT, וכך צפוי לקרות בשנים הקרובות בתחום הסלולר. ככל שמכשירי הסלולר החכמים, כמו אייפון ואנדרואיד, יחדרו עמוק יותר לשוק, כך יגדל האיום על ביצת הזהב של חברות הסלולר - ההכנסות ממכירת זמן אוויר.

כפי שקרה בעולם התקשורת הנייחת, שירות הטלפון הקווי הפך לעוד אחד משירותים רבים שאפשר לצרוך באמצעות האינטרנט, כמו וידיאו ומוסיקה. תוכנות כמו סקייפ, ושירותי טלפון כמו זה של 012 סמייל, שינו את חוקי המשחק והעצימו את התחרות בעולם הקווי. כניסתו של האינטרנט לעולם הנייד תגרום לתהליך דומה: שירות הטלפון הנייד יהפוך לעוד אפליקציה מבין האפליקציות הרבות שניצבות על מכשירי אייפון ואנדרואיד ומתקיימות בזכות החיבור לאינטרנט. חברות הסלולר יהפכו בעיקר לספקיות תשתיות אינטרנט נייד, תהליך דומה לזה שמתרחש בשוק של בזק ו-HOT.

ההשפעה על צרכן הסלולר תהיה מהותית. בדומה לחבילות התמחור של טלפון קווי מבוסס אינטרנט (VOB), כמו זה של 012 סמייל או HOT, התשלום עבור טלפון נייד אינטרנטי יהפוך גם הוא לתשלום חודשי קבוע - והמשתמש יוכל לבצע שיחות ללא הגבלה (unlimited). במקרה של הנייד השינוי עשוי להיות מהיר יחסית, בשל מחירן הגבוה של שיחות הסלולר. ככל שהחיסכון הכספי שיציעו האפליקציות יהיה גדול יותר, כך המעבר מהסלולר הרגיל לטלפון הנייד האינטרנטי יהיה מהיר יותר.

ישראל unlimited

בישראל על אחת כמה וכמה. מחירי הסלולר עדיין גבוהים יחסית, ולא נהוגות כאן חבילות unlimited בסלולר. כמו כן, רשתות הדור שלישי בישראל מפותחות מאוד, ולצרכן הישראלי נטייה לאמץ ראשון טכנולוגיות חדשות. גם הפחתת תעריפי הקישוריות הצפויה תעזור לתהליך, שכן היא תאפשר לחברות חדשות להיכנס לענף מבלי לספוג הוצאות כבדות בהתחלה. נסיבות אלה עשויות להאיץ את החדירה של השירות בישראל, וזאת בתנאי שחברות הסלולר לא יצליחו לעצור זאת.

כפי המסתמן, בשלב הראשון חברות הסלולר יילחמו בשירותים האינטרנטיים, המאיימים על כמעט 80% מהכנסותיהן. הן ינסו לחסום את השירות או לפגוע באיכותו. חלקן עושות זאת כבר היום, מה שגרם למשרד התקשורת להתערב. אך כפי שבזק נכשלה, גם חברות הסלולר לא יצליחו למנוע את השינוי לאורך זמן. הן ייאלצו לנקוט במהלך שממנו הן פוחדות יותר מכל: להציע בעצמן חבילות unlimited, כפי שכבר קורה בארה"ב.

באותו היום תעלה התחרות רמה. החברות ייאלצו להתחרות ביניהן על מחיר, ולא יוכלו להמשיך ולהטביע את הצרכן בחבילות תעריפים בלתי מובנות. השינויים הטכנולוגיים יעשו בסופו של דבר את מה שהתחרות הנמוכה ומשרד התקשורת עדיין לא הצליחו לעשות - לחזק את הצרכן.

  • עוד באותו נושא:
  • VoIP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully