וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת הפילה הצעות החוק נגד העלאת מחיר הדלק

פנחס וולף

29.2.2012 / 14:36

ח"כ יואל חסון הציע להגביל את מס הבלו ל-30% ממחיר הדלק, ח"כ מאיר שטרית דרש לבטל את המע"מ המוטל על הבלו אך שתי הצעות החוק נדחו. נתניהו יצא מהמליאה במהלך ההצבעה

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

הממשלה החליטה להתנגד להצעות החוק שהוגשו על מנת לרסן את הזינוק במחירי הדלק. מליאת הכנסת הפילה היום (רביעי) שתי הצעות חוק של חברי כנסת מקדימה שביקשו להקל על המסים המוטלים על הדלק. על פי הצעת החוק של ח"כ יואל חסון המס על הדלק יוגבל ל- 30 אחוז ממחירו, במקום המצב היום בו המס עומד על יותר מ- 50 אחוז ממחיר הדלק עצמו. הצעת חוק אחרת, של ח"כ מאיר שטרית, קובעת כי יבוטל המע"מ על הבלו, דבר שיכול להוזיל את מחיר הדלק בחצי שקל לליטר. בתחילת הדיון על הצעת החוק של חסון, ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא מהמליאה. באופוזיציה צעקו בתגובה: "ביבי ברח".

"איזה רוע יש לכם, עד כדי כך אתם מנותקים?", הקשה חסון לפני ההצבעה. "אין לכם טיפת חמלה? 38 אחוז מס היו בעבר, היום 56 אחוז. אלו הנתונים וזאת האמת. בארצות הברית לא משלמים מחיר אמת על הדלק. בהרבה מדינות הממשלה מסבסדת את מחירי הדלק. רוב חברי הקואליציה היו מצביעים בעד החוק אלמלא מוראו של ראש הממשלה ומוראה של הקואליציה. אל תסכימו, אל תתנו לדבר הזה לקרות, אל תתנו להונאה הזו שזה תלוי בהתפתחויות העולם. ממשלת נתניהו העלתה את מס הבלו לרמה הכי גבוהה שהיתה אי פעם במדינת ישראל".

השר בני בגין השיב על דברי חסון ואמר כי, "מדינת ישראל היא לא המדינה היחידה בה על מחיר הדלק נוסף גם בלו וגם מע"מ. יש מדינות בהן המחיר הכולל של הדלק עולה על המחיר אצלנו. האוצר מעריך שזה יביא לאובדן הכנסות של מאות מיליוני שקלים בשנה".

מקדימה נמסר בתגובה כי "נתניהו ושטייניץ ברחו אבל גזירת הדלק נשארה - ממשלת המסים של נתניהו סוחטת את הציבור עד לטיפה האחרונה ומרוששת את מעמד הביניים והשכבות החלשות". בהודעה נכתב עוד כי "הממשלה המנופחת בתולדות ישראל, שבחרה להפיל את החוק להוזלת הדלק, שוב אוטמת את אוזניה לקול זעקתו של הציבור וצוחקת כל הדרך אל הבנק. הציבור כבר מבין שגזירות המיסים של נתניהו המהוות יותר מ-4 שקלים לליטר דלק הן המרכיב העיקרי למחירי הדלק הכבדים בארץ בעוד שאת תירוץ עליית מחירי הדלקים בעולם כבר איש אינו קונה. מוטב שנתניהו ושטייניץ יקיצו משנתם העמוקה ויבינו שהציבור קורס ומאס בהתנהלותם החזירית".

עוד על העלאת מחירי הדלק:

סופית: הדלק יתייקר ב-38 אגורות, יעמוד על 7.84 שקל לליטר
משרד האוצר מתנגד להפחתת המיסוי על הדלק

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully