וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: עורך דין גנב כ-28.6 מיליון שקל ממשקיעים

חן מענית ואלה לוי-וינריב

7.7.2013 / 11:11

החשד: צבר קיבל במירמה כספים מ-42 קורבנות, תוך הבטחת-שווא כי ישקיע את הכספים ובגין השקעותיהם ייתן להם ריביות גבוהות. כתב האישום כפוף לשימוע

כתב אישום בכפוף לשימוע נגד עורך דין בטענה כי גנב כ-28.6 מיליון שקל ממשקיעים בהונאת פונזי בסגנון ברנרד מיידוף: פרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) הודיעה היום (א') לעו"ד שמעון צבר (63) מראשון-לציון על כוונתה להגיש נגדו כתב אישום בגין עבירות גניבה ומירמה וכן בגין עבירות מס - בכפוף לשימוע.

על-פי מכתב השימוע, צבר קיבל במירמה כספים רבים מ-42 נפגעים, תוך הבטחת-שווא כי ישקיע את הכספים ובגין השקעותיהם ייתן להם ריביות גבוהות. את הכספים שקיבל מהנפגעים, על סמך מצגי תשואה כוזבים ועל בסיס מצגי ביטחונות כוזבים, שהופקדו בחשבונות הבנק שלו, לקח צבר לכיסו הפרטי ולא השקיע, כפי שהתחייב, בפני הנפגעים.

לדברי הפרקליטות, לבקשת נפגעים מסוימים וכחלק ממצגי התשואה הכוזבים, העביר להם צבר צ'קים בסכומי כסף שנחזו להיות כספי התשואה על השקעתם. בפועל, נטען, מדובר היה בכספים שקיבל צבר מנפגעים אחרים או החזיר להם חלק מכספי הקרן שהפקידו אצלו.

על-פי הנטען, הנפגעים לא קיבלו בחזרה את החלק הארי של כספם, אלא החשוד החזיר להם רק חלק קטן בלבד ורק למספר מצומצם של נפגעים בסך כולל של כ-7.3 מיליון שקל, ואת שאר הכספים שהופקדו אצלו גנב מהנפגעים.

על-פי מכתב השימוע, סך הכספים שגנב ולא החזיר מגיע, כאמור, ל-28.6 מיליון שקל.

על-פי מכתב השימוע, כתוצאה מקבלת הכספים במירמה מהנפגעים, נוצר אצל החשוד מקור הכנסה נוסף, בלתי חוקי, עליו לא דיווח כלל לרשויות המס.

החקירה נגד צבר התנהלה במשך חודשים ארוכים, ובמארס השנה היא עברה לשלב הגלוי, עם מעצרו של צבר על-ידי שוטרי יחידת הונאה של מחוז מרכז, בחשד כי הונה את לקוחותיו והצליח להוציא מהם במירמה עשרות מיליוני שקלים.

בבית המשפט טענו נציגי המשטרה כי ידוע להם על 20 קורבנות לפחות, ובית משפט השלום בפתח-תקווה נעתר לבקשת החוקרים והאריך את מעצרו של החשוד במספר ימים.

מהחקירה עלה כי צבר נהג לקחת כסף באמתלות שונות מאנשים, כאשר קורבנותיו המועדפים היו לקוחות בגילאי 50 עד 70, אשר חסכו כל חייהם.

עוד עלה כי במהלך החקירה הסמויה, שבועות ספורים לפני שהחקירה הפכה לגלויה, גילה צבר כי המשטרה ורשות המסים עלו על עקבותיו, ועל כן סגר את העסק שלו וניסה לברוח מהמשטרה, ואולם לבסוף הסגיר את עצמו לידי החוקרים.

יצוין כי בשבוע שעבר שלח בית המשפט המחוזי בתל-אביב את ערן מזרחי - מנהל השקעות מסביון שהורשע בהונאת עשרות משקיעים בעשרות מיליוני שקלים בסגנון הדומה לזה שבו מואשם צבר - ל-12 שנות מאסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully