וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: וודסייד תעצור התשלום עבור "לוויתן"

הלל קורן

7.7.2013 / 10:26

העיתון "The Australian": בוודסייד הבינו כי ניתן יהיה לייצא לפחות 50% מהגז הישראלי; הממשלה הישראלית התירה לייצא "רק" 40%. "וודסייד עשויה 'לעבור שוב על המספרים'"

בשורה קשה לשותפות ב"לוויתן": על פי דיווחים מסוף השבוע, וודסייד האוסטרלית, אשר התכוונה לרכוש 30% מהזכויות בתגלית "לוויתן", עוצרת את התשלום בהיקף 765 מיליון דולר אוסטרלי (כ-696 מיליון דולר ארה"ב).

העיתון האוסטרלי "The Australian" דיווח כי וודסייד לא הגיבה לשאלה מדוע היא טרם ביצעה את התשלום הראשוני עבור הזכויות במאגר. נזכיר כי על פי תנאי ההסכם, עליו דווח בדצמבר 2012, אמורה הייתה וודסייד לשלם את התשלום הראשון לאחר אישור דוח ועדת צמח בממשלה.

נזכיר כי בחודש שעבר אישרה הממשלה לייצא גז ממאגרים ישראליים, אך הגדילה את היקף העתודות שיישמרו לצרכי המשק המקומי ואישרה יצוא של 40% מהגז. לפי ה"אוסטרליאן", בוודסייד הבינו כי ניתן יהיה לייצא לפחות 50% מהגז הישראלי על מנת להתמודד בצורה ראויה בשווקי הגז הבינלאומיים.

בינתיים, מאז דצמבר 2012, הדולר האוסטרלי איבד כ-12% מול הדולר האמריקאי, ואנליסטים מעריכים כי וודסייד עשויה "לעבור שוב על המספרים" על מנת לראות אם הפרויקט עדיין כדאי עבורם.

עוד נציין כי בסוף יוני דווח בעיתון "West Australian" כי וודסייד שוקלת להצטרף לקונסורציום להקמת מתקן הנזלה לגז טבעי בקפריסין במקום בישראל. על פי הדיווח, וודסייד שוקלת מחדש את תוכניותיה בנוגע ל"לוויתן" בעקבות חתימת מזכר הבנות בין ממשלת קפריסין לקבוצת דלק ונובל אנרג'י.

העיתון מציין עוד כי העובדה שבקונסורציום אין כיום חברה בעלת ידע בהקמת מתקני הנזלה (LNG) מגבירה מאד את סיכויי הצטרפותה של וודסייד, הנחשבת למובילה עולמית בתחום הקמת מתקנים כאלה.

  • עוד באותו נושא:
  • לוויתן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully