וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להביא ילדים לעבודה? בגוגל מביאים את ההורים

מייגן קאסרלי, פורבס

27.2.2013 / 14:28

כחלק מהצעדים להעלאת יעילות העובדים יזמה הנהלת גוגל יום הורים לעובדי החברה. פורבס מציץ אל היום בו הגיעו ההורים לעבודה של צאציהם כדי לגלות מה עושים במקום "המגניב"

"אני כאן כדי להודות לכם על ההורות המשוגעת שלכם", אמר אנדי ברנט, מנהל מעבדות היצירתיות של גוגל כשבירך את 300 עובדי גוגל והוריהם במטה החברה בשדרה השמינית במנהטן ביום ההורים של החברה. "לא משנה מה עשיתם לילדים שלכם כדי להפוך אותם לכל כך נלהבים, יצירתיים ומוכשרים, זה הגיע מכם", אמר, והסתכל בחדר על האמהות והאבות הגאים. "תודה, תודה תודה".

כאשר גוגל חושבת כיצד להפוך את עובדיה ליעילים יותר, אומר סגן נשיא החברה לענייני אנשים לאזלו בוק, היא לא חושבת על תנאים (למרות שעובדי גוגל זכאים להטבות רבות גם לאחר מותם), או לפינוקים במקום העבודה (למרות ששולחן סנוקר במשרדים הפך לנורמה). אז כאשר החברה הציגה את יום "קחו את ההורים לעבודה" ב-2012 בקמפוס במאונטן וויו בקליפורניה, "זה לא היה עניין של להיות מגניבים, אלא רצון לעשות את הדבר הנכון. כשצעירים מקבלים עבודה בגוגל, זה סיפור גדול, והם רוצים לחלוק את זה עם המשפחות שלהם".

"אנחנו כבר רגילים להביא את הילדים לעבודה", אומר ברנט כשהוא שלח את המשפחות. "אך דברים כמו יום 'הביאו את ההורים' גורמים לנו להיות גאים לעבוד בגוגל".

יום הורים בגוגל. רויטרס
יום הורים בגוגל/רויטרס

גוגל הפך לבית ספר, והקורסים שהועברו לעובדים ולהוריהם נעו מ"כיצד גוגל מרוויחה כסף" ל"אז חשבתם שאתם יודעים איך לחפש". בכל אחד מהם הסצינה הייתה דומה: העובדים הצעירים הצביעו על צגי מחשב בשעה שהאמהות והאבות - ברמות שונות של הבנה טכנולוגית - הסתכלו וחייכו.

"כמה מכם מרגישים שהם מבינים מה הילדים שלכם עושים כשהם אומרים שהם עובדים בגוגל?", שאל ברנט בתחילת היום. שתי ידיים הורמו, בים של מאות. "היא אומרת לי שהיא מומחית מוצר", אומרת אמה של קת'רין וו, חברה בצוות הפיתוח, "אך אני יכולה לנחש למה הכוונה. לבוא ולראות את זה זה דבר אחר לגמרי".

כמובן, למרות שחלק מההורים הגיעו לגוגל כדי ללמור על המוצרים והשירותים שהילדים מפתחים, רבים מהם הגיעו כי "זה מגניב". "כאשר אתם עובדים כאן בכל יום, לפעמים דברים מתחילים להיראות רגילים", אומרת איימי קושלה, על ההטבות המיוחדות בקמפוסים של גוגל.

אנשי החברה עודדו את ההורים (וגם את הכתבים) לנצל את המיני-מטבחים ולקחת חטיפים, וגם קורקינטים שפוזרו בכל פנייה. התגובה הנפוצה כאשר הקבוצה עשתה את דרכה אל בית הקפה - אחד משלושה חדרי אוכל מרכזיים בקמפוס - הייתה "וואו".

יום הורים בגוגל. רויטרס
יום הורים בגוגל/רויטרס

אפשר להגיד בבטחון כי לפחות עבור ההורים, מקדם המגניבות של גוגל היה משמעותי. "כאשר אתה מספר למישהו שהבת שלך עובדת בגוגל, העיניים שלו נדלקות", אמר אב אחד. אם אחרת סיפרה כמה "מדהים" זה להתגאות בבת שלה מול כל החברים. "גוגל, היא עובדת בגוגל?", כולם שואלים. השאלה "מה היא עושה" עשויה להתקיל חלק מההורים - לפחות לפני הביקור במשרדים - אך זה לא מתקרב לשאלה שהם שומעים בשאר הזמן: "האם הילד שלכם יכול להשיג לילד שלי עבודה שם?".

אמא, אני עובד בגוגל: יום ההורים הכי רחוק מזה שאתם מכירים

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully