וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתה חלקית בכללית רפואה משלימה

אלון שן

22.9.2009 / 15:46

ארגון ”כוח לעובדים” פתח היום בשביתה של מרפאות הרפואה המשלימה של קופ”ח כללית - במהלך השביתה נרשמו אירועים אלימים. ההנהלה: ”כל הסניפים פעלו כרגיל”

ארגון "כוח לעובדים" מימש את הבטחתו מלפני החגים ופתח היום (יום ג') בשביתה של מרפאות הרפואה המשלימה של קופת חולים כללית (ש.ל.ה), במחאה על תנאי העסקה לא הוגנים של העובדים בחברה. לטענת הארגון כ-70% מהעובדים נענו היום לקריאה ושבתו באופן מלא – בעוד בהנהלת החברה טוענים כי רק 40% מהעובדים לא ביצעו היום את עבודתם, מה שאיפשר את הפעלת כל 50 המרכזים של החברה כרגיל.

שני אירועים חריגים נרשמו במהלך השביתה: האירוע הראשון התרחש במרפאה בחולון, שם הותקף אחד המטפלים שעבד במקום על ידי שני מטפלים אחרים, מלווים בנציג "כוח לעובדים", וזאת משום שלא לקח חלק בשביתה. באירוע נוסף, שני מטפלים הפרו את הסדר וניסו למנוע ממטופלים לקבל את הטיפול, תוך כניסה לחדרי הטיפולים ודפיקות על דלתותיהם.

אחת המטופלות במקום הגישה תלונה במשטרה כנגד השניים בגין פגיעה בצנעת הפרט. בשל אירוע התקיפה הפיזית והפרת הסדר, ניידת משטרה הגיעה למקום והמטפלים עוכבו ונלקחו לתחנת המשטרה.

מהנהלת ש.ל.ה נמסר בתגובה כי "ארגון "כוח לעובדים" אינו ארגון יציג, כלומר, איננו מייצג לפחות שליש מעובדי המרפאות (כיום מאוגדים כ-300 עובדים בלבד מתוך 3800 עובדי ש.ל.ה) ולא הוכיח את יציגותו בבית המשפט. "ברגע שיעשה כן – נשמח לשבת עם נציגיו ולדון בטענותיהם".

מארגון "כוח לעובדים" נמסר בתגובה לוואלה! עסקים: "זוהי טענה ישנה. הוכח בעבר בבתי המשפט לעבודה בירושלים ובת"א כי "כוח לעובדים" הינו ארגון יציג במדינת ישראל".

לגבי אירועי האלימות, מסרה ההנהלה כי "מרבית המטפלים החליטו שהדרך למציאת פתרונות משותפים אינה עולה בקנה אחד עם פגיעה במטופלים ובעובדים. אנו שמחים על כך שכל המרפאות פועלות כרגיל. אנו מכבדים את זכות ההתארגנות ואת זכות השביתה אולם לא נאפשר אלימות מכל סוג שהוא במרפאות ולא נעבור לסדר היום על האירוע החמור שהתרחש היום במרפאה בחולון.

נוסף על כך, חילוקי הדעות ראוי שיישארו בין העובדים להנהלה, ומחוץ לחדרי הטיפולים ולמרפאות. הזכות של מטופל לפרטיות מעוגנת בחוק וחשובה לא פחות מזכותם של עובדים להפגין ולשבות. אנו נעשה כל שיידרש על מנת להבטיח יחס וטיפול ראוי למטופלים".

גם בארגון "כוח לעובדים" הגיבו לאירועים האלימים וטענו כי לא ננקטה אלימות פיזית או מילולית: "אנו שוללים כל פעילות אלימה כנגד מטפלים ומטופלים", אמרו בארגון וטענו כי האירועים בחולון הסתכמו ב"התפתחות של ויכוח ולא יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully