וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק הרפורמה בתכנון - תוך שלושה חודשים

גיא ליברמן

30.9.2009 / 20:15

וועדת שרים מיוחדת הצביעה היום ברוב קולות על אישור החלטת הרפורמה במוסדות התכנון, הקובע את המסגרת של דיוני הוועדה, למען גיבוש סופי של החוק.

חוק הרפורמה במוסדות התכנון יוגש לכנסת תוך שלושה חודשים, כך החליטה היום (רביעי) ועדת שרים מיוחדת, בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו. הוועדה הצביעה היום ברוב קולות על אישור החלטת הרפורמה, הקובע את המסגרת של דיוני הוועדה, למען גיבוש סופי של החוק. בין היתר, תבחן הוועדה את מעבר משלוש ערכאות תכנון, מקומית, מחוזית וארצית, לשתי ערכאות בלבד, מקומית וארצית.

בשבוע האחרון הושמעה ביקורת רבה כנגד הכוונה לבטל או לחלופין להחליש את הוועדות המחוזיות, תוך התחזקות הוועדות המקומיות. בתגובה לביקורת זו, הסביר גורם בכיר המקורב לוועדת השרים, כי הכוונה בשינוי הרכב הוועדות המקומיות היא בדרך של הוספת גורמים מקצועיים לחברי הוועדות. לדבריו, הרכב הוועדות ישתנה בעתיד כך שהוועדות החדשות לא תהיינה פחות מקצועיות מההרכב של הוועדות המחוזיות. בנוסף, הדגיש נתניהו בפני הוועדה את הצורך לנסח ולהביא לחקיקה, חוק תכנון ובנייה חדש שיחליף את החוק הקיים שנחקק עוד בשנת 1965, ושעליו נוספו עד היום 89 תיקונים.

כתגובה להחלטה, אמר ראש אגף שמירת סביבה וטבע, בחברה להגנת הטבע, ניר פפאי, כי "מדובר בפרק זמן קצר מדי שמגביר את החשש של הארגונים הסביבתיים מההשלכות של הרפורמה, ובעיקר מהיחלשות הוועדות המחוזיות והתחזקות הוועדות המקומיות".

"מדובר באחת ההחלטות הגדולות והמשמעותיות ביותר בתחום התכנון והבנייה, שלה השלכות מרחיקות לכת, גם על הסביבה וגם על חיי האזרחים. הניסיון לעשות זאת בחופזה, במחטף ובמהירות, מגביר עוד יותר את החשש כי תוצאות הרפורמה יהיו הרסניות. מנסחי הצעת החוק מנתחים את החולה כשהם יודעים מה תהיה האבחנה לגביו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully