וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו יטוס אל על, למרות שבארקיע זול יותר

זוהר בלומנקרנץ

24.5.2010 / 14:30

ראש הממשלה יטוס ביום חמישי הקרוב לקנדה במטוס של חברת אל על, למרות שבארקיע הציעו מחיר זול בכחצי מיליון דולר במכרז. לשכת רוה"מ: ההפרש בשל סוג המטוס

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ייצא ביום חמישי לצרפת ומשם ימשיך לקנדה במטוס של חברת אל על, למרות שארקיע הגישה הצעת מחיר הזולה בכחצי מיליון דולר במכרז - כך נודע היום (ב') ל-TheMarker.

סלע המחלוקת לגבי בחירת המטוס היתה מושבי המיטה בכל אחת מההצעות אשר הגישו חברות התעופה. אל על הגישה אפשרות לבצע את הטיסה במטוס מדגם בואינג 767 אשר בו מושבי מיטה נוחים. חברת ארקיע, לעומת זאת הגישה הצעה לבצע את הטיסה במטוס מדגם בואינג 757 ולהחליף את המושבים למושבי מחלקה ראשונה כמו במטוס מדגם בואינג 747.

הצעת המחיר של אל על עמדה על כ-1.5 מיליון דולר ואילו הצעתה של ארקיע היתה כמיליון דולר. נבחנה האפשרות, כי חברת ארקיע תעלה מזרונים לטיסה אשר ייפרשו על רצפת המטוס לצורך שינה במהלך הטיסה הטראנס אטלנטית. ארקיע סירבה להעמיד מזרונים כאלה, משום שמדובר בצעד לא בטיחותי ובגלל החשש מפגיעה תדמיתית בשמה של ארקיע, שנותנת לראש הממשלה לשכב על מזרון המונח על רצפת המטוס. בסופו של הליך המכרז העדיפו את הצעתה של חברת אל על.

הכול מתחיל במטוס

מחברת ארקיע נמסר בתגובה כי "ארקיע היתה שמחה להטיס את ראש הממשלה ברמת השרות הגבוהה ביותר, כולל מושבי מחלקות ביזנס וראשונה, אוכל משודרג וכל חווית הטיסה שדרושה לטיסה מעין זו. לצערנו לא זכינו במכרז".

מחברת אל על נמסר בתגובה כי "אל על תמיד שמחה להטיס את ראש הממשלה; לכבוד הוא לנו". בחברה סירבו להתייחס לגובה מחיר הטיסה ואמרו כי "מדובר בנתון פנים עסקי".

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה: "ראש הממשלה בנימין נתניהו ייצא לפגישות מדיניות בפאריס עם נשיא צרפת וראש ממשלת איטליה, ומשם ימשיך לביקור בקנדה שבו ינאם בפני הקהילה היהודית בטורונטו במסגרת אירועי 62 שנה לישראל וייפגש עם ראש ממשלת קנדה וצמרת הממשל המקומי. נתניהו מתוכנן לנחות חזרה בארץ בטיסה ישירה בלילה שבין יום שני ה-31 במאי ליום שלישי 1 ביוני. שעות אחדות לאחר מכן, ביום שלישי 1 ביוני, מתוכנן לו יום עבודה בירושלים שיכלול פגישות ודיונים. לפיכך הוחלט בלשכת ראש הממשלה לחכור מטוס מסוג 767, שמאפשר טיסה ישירה מצפון אמריקה לישראל, ולא מטוס מסוג 757 שמחייב חניית ביניים לתדלוק באירופה ויאריך את משך הטיסה. כמו כן מטוס מסוג 767 יוכל להטיס בחזרה לארץ את כל הגורמים והציוד הנלווה, בשל גודלו, בעוד שמטוס מסוג 757 אינו יכול להכיל את כל האנשים והכבודה ויחייב גם שימוש בטיסות אזרחיות מקנדה לישראל. ההפרש בעלויות הטיסה אינו בין חברת תעופה אחת לשנייה, אלא בסוג המטוס. כך למשל הצעות המחיר שהגישו חברות התעופה השונות לגבי מטוס מסוג 757 כמעט זהות. ההפרש בעלויות בין חכירת מטוס 757 לבין מטוס 767, במקרה זה, עומד על 310 אלף דולר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully