

הגל השקט
הגדרת ישובים להתרעה
הגדרת צליל התרעה
נושאים חמים
דצמבר 2012
- חוב האגרה בוטל - נדרשה לשלם על הוצאה לפועל
רשות השידור הגישה דרישת תשלום חוב של כ-3,000 שקל לאם חד-הורית בלי טלוויזיה, נסוגה - אך חשבון הבנק מעוקל עד לתשלום להוצאה לפועל
- עונת ציד ברשות השידור: כך פועלים פקחי האגרה
האזרח שלא הייתה לו טלוויזיה - ופתחו לו תיק בהוצל"פ. הגובים שנכנסו לביתו של כ' בערב, צילמו וגבו תשלום במקום. כך מתייחס אגף הגבייה אל האזרח
- עלות כנס השקת הקמפיין של הליכוד - 700 אלף שקל
התקציב הורכב משיתוף התקציבים של הליכוד וישראל ביתנו. שרית חדד קיבלה 75-80 שקל לשני שירים. הליכוד-ביתנו: "חלק ניכר מעלויות האירוע הינו בשל דרישות השב"כ"
נובמבר 2012
- מיכאל גולן: "גולן טלקום תהייה כאן לעולם ועד"
איך אפשר להרוויח מלמכור סלולרי ללא הגבלה ב- 49 שקל? מה הוא חושב על חברות הסלולר הגדולות שנלחמות בו ואיפה הוא יהיה בעוד 5 שנים מהיום? מיכאל גולן עונה למבקרים
- האם cost365 של רמי שביט תשנה מפת הקמעונאות?
רמי שביט השיק השבוע את רשת הסופרמרקטים החדשה שלו, תוך הכרזת מלחמה על כל השחקנים בענף. האם ההשקעה הגדולה תשתלם והאם היעדים שהציב לעצמו יכולים להתממש תוך 3 שנים?
- אישום: בכיר בתנובה גנב מהחברה 7.9 מיליון שקל
על פי כתב האישום, ד"ר יפים פרלוב הזמין מסלקום מוצרים בעבור עובדי תנובה והעבירם לשותפו למזימה, בעל חברה לציוד חשמלי - תמורת טובות הנאה שונות
אוקטובר 2012
- גל ההתייקרויות נמשך: שופרסל מעלה מחירים בשיעור ממוצע של 4%
לדברי הרשת, העלאות המחיר באות לאחר דרישות להעלאות מחירים ממגוון ספקים רחב שהתקבלו מאז ראש השנה. רווחי שופרסל זינקו ב-116% ברבעון השלישי
- בדיקה: יו-פון מגייסת רק כ-100 לקוחות ביום
מנכ"ל YouPhone הצהיר אתמול שהחברה לא עומדת בעומס הפניות, אך מהנתונים עולה שהחברה ניידה עד כה כ-7,000 לקוחות בלבד מיום הקמתה
- 54% מהישראלים: צמצמנו אכילה במסעדות בגלל המצב
יותר ויותר ישראלים מעידים כי ההאטה הכלכלית גורמת להם לצמצם בהוצאות הבילוי והאוכל מחוץ לבית - בין אם מדובר בבישול בבית או בהזמנת מנות זולות יותר
ספטמבר 2012
- מעריב: הנאמנים מזמינים להציע הצעות לרכישת מניות
הנאמנים פרסמו הזמנה להציע הצעות לרכשית מניות או נכסים של החברה עד לתאריך 9.10. ההזמנה באה לאחר בקשה דחופה שהגישו הנאמנים לבית המשפט המחוזי בתל אביב ביום שישי
- מחיר הקפה בעולם צנח - אז מדוע אסם מייקרת אותו?
מנכ"ל אסם: "המחיר של הקפה עלה יותר ואז ירד". מגיב לטענות קמעונאים על כך שהם קונים במבה של מתחרים בחצי מחיר מבמבה אסם: "המוצר שלנו הוא עם רמת איכות וטעם שונה"
- ניתוח מיוחד: הצרכן לא בהכרח ירוויח מהקרב בין תנובה וטרה
טרה נערכת להתרחבות - ותנובה נערכת להשיב מלחמה. שאלת המפתח היא האם טרה תנקוט באסטרטגיית מחיר ובאיזה עומק
אוגוסט 2012
- סערה בכוס: קוקה קולה ואסם נלחמות על התה הקר
קוקה קולה ואסם-נסטלה החליטו לפרק את השותפות לייצור "נסטי". קוקה קולה נשארה עם הטעם המוכר והחלה בשיווקו עם שם חדש, ולנסטלה נותר השם. "אלוהים יודע איך זה ייגמר"
- "אם ערוץ 10 יבקש דחיית החילוט - נאשר זאת"
גורם בכיר ברשות השנייה מסר ל"גלובס" כי אם הזכייניות, רשת וערוץ 10, ישלחו מכתב מטעמן המבקש את דחיית החילוט כדי לאפשר זמן למציאת פתרון - תאשר זאת הרשות
- ח"כ שמאלוב ודיוויד גילה דנו בשוק הפרסום
חברת הכנסת והממונה על ההגבלים העסקיים דנו ודנה בהתכנות המשפטית של הצעת החוק שלה המבקשת להגביל את קניית המדיה על-ידי גופי פרסום
יולי 2012
- מפוטמים מפרסומות
650 עמודים מתוך גיליון ספטמבר של ווג, שעתיד להיות העבה ביותר אי פעם, מוקדשים למודעות וקמפיינים של בתי אופנה. מתי פרסומות הפכו לתוכן לגיטמי, והאם זה מה שהקהל דורש?
- פירסם ספר על יושר - 20 אלף עותקים נגנבו
בספרו החדש מסביר פרופסור דן אריאלי על פוטנציאל הרמאות הטבוע בכל אחד מאיתנו. ואכן מאז פורסם הספר באינטרנט נגנבו כ-20 אלף עותקים
- הקניונים מתחזקים - החנויות נפגעות
למרות ירידה במחזורי המכירות של רשתות רבות, מסרבות הנהלות הקניונים להתפשר על תנאי השכירות שלהן. כעת התאגדו בעלי הרשתות במאמץ להיאבק נגד הקניונים
יוני 2012
- אחרי החרם ההדדי - ערוץ 10 ומקאן אריקסון הגיעו להבנות
מקאן סירבו לרכוש דקות פרסום בערוץ בימים של משחקי היורו; ב-10 החליטו להגיב ולא לאפשר לחברה לפרסם בזמן תוכניות הדגל - הלחץ עבד
- ההפיכה הושלמה: שלמור אבנון עמיחי יהפוך ל- Y&R Israel
המנכ"ל, אדם אבנון, מסר: "אין מדובר בשינוי סמנטי בלבד, אלא בנדבך חשוב בתהליך ההתחדשות שעובר המשרד"
- מתחרה מקוונת חדשה למגה ושופרסל: ברטה
הסופרמרקט המקוון מתחייב בכל מוצר למחיר הנמוך מבין המחירים בשופרסל ישיר ומגה באינטרנט. ברטה מאפשר הזמנת מצרכים בטלפון החכם באמצעות אפליקציה או דרך אתר סלולרי מותאם
מאי 2012
- השאלה החמה: האם הפרסום בפייסבוק עובד?
בשבוע שעבר הודיעה יצרנית הרכב האמריקאית ג'נרל מוטורס כי הפסיקה לפרסם בפייסבוק. שבוע לפני כן דיווחה פייסבוק על בהכנסות מפרסום ברבעון האחרון
- "60 דקות" בכתבה ביקורתית: "הבועה התל אביבית"
רשת CBS הקדישה חלק ניכר מהתכנית היוקרתית לתל אביב. בכתבה נטען כי תושבי העיר הפכו למנותקים מן הפוליטיקה המקומית והאזורית כי הם מעדיפים לבלות בחופי הים
- "הדיגיטל יגדל במאות אחוזים - ואנחנו איתו"
הם יזמו תחרות ריצה על עקבים, הקימו תנועה לשמירה על הבולבולים ושתלו בפייסבוק סבתא פולנייה. אבל במשרד הפרסום טוויסטד משוכנעים שהם לא רק מגניבים: הם יודעים לגלות עולם
אפריל 2012
- חיתולי פמפרס חוזרים לרשת רמי לוי
שלושה חודשים אחרי שרמי לוי הוריד ממדפי הרשת את חיתולי פמפרס החליט לוי להחזירם והם יימכרו ב-41.9 שקלים. החיתולים ירדו מהמדפים לאחר שפמפרס לא הסכימו להורדת מחיר
- סקר: תנובה ואסם - המזוהות ביותר עם תוצרת הארץ
מסקר שערך משרד התמ"ת עם חברת גיאוקרטוגרפיה עולה כי רוב תושבי ישראל מזהים את חברות אלו עם תוצרת כחול לבן. אחריהם ברשימה - עלית ושטראוס
- זרמון משיק שלוחה לסוכנות האינטראקטיב טרייבל
משרד הפרסום זרמון יוזם הקמת שלוחה דיגיטלית שתשמש הסניף הישראלי של סוכנות הפרסום הבינלאומית, בתפקיד מנכ"לית טרייבל ישראל תשמש ציפי אולינובר
מרץ 2012
- רואים שקוף? פרסומות על מראות במתחמים ציבוריים
חברת נובו-אד תשתמש בטכנולוגיה על מנת להשתיל פרסומות על גבי מראות במקומות ציבוריים. מערכת הפרסום תושק באפריל במעליות ובשירותים ציבוריים בקניון הזהב ובדיזינגוף סנטר
- HOT ו-yes יחויבו לספק חבילת ערוצים מוזלת?
מועצת הכבלים והלווין מגבשת הליך לפיו יאלצו חברות הכבלים והלווין לספק חבילה צרה של ערוצים במחיר מוזל. עד כה התנגדו החברות לחבילה זו בטענה לפגיעה בהכנסותיהן
- פייסבוק תקים סניף בארץ עד סוף השנה
נציגים של פייסבוק העולמית מגיעים בשבועות האחרונים לביקורים שוטפים בישראל ונפגשים עם מפרסמים גדולים ועם חברות שמפתחות אפליקציות מובילות לרשת החברתית
פברואר 2012
- "אם המפרסמים רוצים תוצאות - הם יצטרכו להגדיל את הפרסום במגזר הערבי"
עם 1.3 מיליון כניסות ביום, פאנט הוא האתר הכי הנצפה במגזר הערבי - אך הכנסותיו מפרסום לא משקפות את הפופולריות שלו. "בישראל מתעלמים ממיעוטים", אומר המייסד בסאם ג'אבר
- "רוב הקמפיינים הדיגיטליים בישראל הם ברמה נמוכה"
בלי הרבה הברקות יצירתיות, בלי מדידה של אפקטיביות הפעילות ועם יותר מדי תחרויות לייקים. מה קורה לפרסום במדיה החברתית בישראל?