וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועצו של אדלסון: לא הגשנו הצעה לרכישת מעריב

נתן ליפסון

31.10.2006 / 22:15

דן רביב סירב להתייחס לשאלה אם היה, או מתקיים עדיין, מו"מ בין אדלסון לבין משפחת נמרודי


"ברור לנו שמשפחת נמרודי מאוד מעוניינת למכור את 'מעריב', אך אנחנו לא הגשנו שום הצעה" - כך אומר ל-TheMarker דן רביב, יועצו הישראלי של איש העסקים היהודי-אמריקאי שלדון אדלסון. רביב סירב להתייחס לשאלה אם היה, או מתקיים עדיין, מו"מ בין אדלסון לבין משפחת נמרודי על מכירת השליטה ב"מעריב" לאדלסון. עם זאת, רביב אמר ש"אדלסון השקיע בעיתון 'ישראלי' עקב מניעים ציוניים ועקב רצונו לתרום לחברה הישראלית על ידי יצירת גוף תקשורת שהדיווח שלו יהיה 'הוגן ומאוזן'". רביב, ששימש במשך שנים ארוכות עיתונאי בכיר בערוץ הראשון, סירב לומר אם לדעתו של אדלסון הסיקור התקשורתי הנוכחי בישראל הוא הוגן ומאוזן.

מוקדם יותר היום, דיווחה הכשרת היישוב - החברה שבאמצעותה שולטת משפחת נמרודי ב"מעריב" - כי "נעשו אליה פניות על ידי קבוצות משקיעים שונות בדבר רכישת החזקות בחברה הנכדה, מעריב החזקות, עם קבוצות המשקיעים מתנהלים מגעים, אשר טרם קרמו עור וגידים ואשר לא הבשילו לכדי הסכם מחייב כלשהו".

על פי לשון ההודעה אם כן, לא הכשרת היישוב פנתה למשקיעים אפשריים בהצעה למכור את "מעריב", כי אם הפניות נעשו ביוזמת המשקיעים. כמו כן, על פי ההודעה, אין מדובר במשקיע אחד כי אם בכמה משקיעים, ואף קבוצות, וכן אין מדובר במו"מ אלא ב"מגעים".

בתגובה לידיעות בעניין, שהראשונה בהן פורסמה אתמול ב-TheMarker, וכן בתגובה להודעת הכשרת היישוב, זינקו היום מניות "מעריב" בבורסה ב-30.7%, במחזור חריג של 6.1 מיליון שקל. ביום שני, זינקה מניית מעריב ב-8.8%, וכך השלימה זינוק של יותר מ-40% בתוך יומיים. שווי השוק הנוכחי של מעריב הוא 142 מיליון דולר.

אם עדיין לא הוחלפו הצעות מחיר בין הכשרת היישוב לבין מי מהמשקיעים שהיא מצויה במגעים איתם, הזינוק במניה בשני ימי המסחר האחרונים עשוי לייקר מאוד את העסקה, אם אכן תתקיים.

במקביל לעלייה החדה במניות "מעריב" היום, מניות הכשרת היישוב זינקו היום ב-14.2%, גם כן במחזור חריג של 6.1 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully