וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסות הבנקים מעמלות: 3.11 מיליארד שקל ברבעון

טל לוי

30.11.2006 / 11:00

רווחי 6 הבנקים הגדולים ברבעון השלישי עלה ב-26.14% לעומת הרבעון המקביל ל-2.57 מיליארד שקל


3.11 מיליארד שקל - זהו סכום העתק שגבו 6 הבנקים הגדולים מעמלות בלבד; עלייה של 1.93% לעומת הרבעון המקביל. מדובר בסכום ברוטו - כלומר הסכום אותו גבו הבנקים - ולא ברווח נקי מפעילות זו. ברבעון ה-3 של 2006 רשמו 6 הבנקים הגדולים רווח משותף של 2.57 מיליארד שקל - עלייה של 26.14% לעומת הרבעון המקביל.

ההכנסות העצומות שמגיעות לכיסי הבנקים מעמלות בלבד לא נעלמו מעיניו של בנק ישראל. נגיד הבנק, סטנלי פישר, אמר לפני פחות משבוע כי "רשימת עמלות מגוחכת" ותהה מדוע המערכת הבנקאית הישראלית מתפקדת כך בעוד שבמדינות אחרות הבנקים מתפרנסים בעיקר מהמרווח הבנקאי.

המרווח הבנקאי הוא פער הריביות בין המקורות של הבנק לשימושים שלו. אם הבנק נוטל הלוואות בריבית של 4.25% ומלווה את הכסף בריבית של 5.5% - המרווח הבנקאי שלו יהיה 1.25%. זוהי פעילות הליבה של כל בנק אשר משמש למעשה כנותן הלוואות ואשראי ומתפרנס מהריבית.

מדובר בנתון המוכר בשם "רווח מפעולות מימון" - המשמש כשורה העליונה בדו"חות הבנק. שורה זו - המייצגת את ההכנסות נטו של הבנק - עלתה ברבעון האחרון ב-1.11% ופירושה כי 6 הבנקים הגדולים בישראל רשמו הכנסות משותפות של 6.626 מיליארד שקל. חשוב להדגיש כי מדובר בהכנסה נטו כלומר סך הכנסות הבנק מריבית בניכוי תשלומי הריבית שהוא מעביר. את הנתון העליון ביותר - כמה כסף נכנס לבנק - שומרים הבנקים לעצמם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully