וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

iPod + iTunes: התביעה

עפרה שלו

31.12.2006 / 11:43

אפל נתבעת על כך שהיא מחייבת משתמשי iPod לרכוש קבצי מוסיקה ב-iTunes אך מונעת את השמעתם על גבי נגנים מתחרים

אפל, המתמודדת עם השלכות שערוריית האופציות, עומדת בפני מאבק בחזית נוספת: ענקית המחשבים הודיעה ביום שישי כי הוגשה נגדה תביעה פדרלית. זאת, בחשד כי יצרה מונופול לא חוקי בכך שחיברה בין חנות המוסיקה המקוונת iTunes לבין נגן המדיה הפופולרי iPod - כך מדווחת סוכנות הידיעות AP.

התביעה הוגשה ב-21 ביולי 2006, בעקבות השימוש של אפל במערכת הגנה מפני העתקות, המונעת ממשתמשים לנגן קבצי מוסיקה או וידיאו שנרכשו ב-iTunes בנגני המדיה המתחרים. כמו כן, לא ניתן לנגן על גבי iPod קבצי מוסיקה שלא נרכשו ב-iTunes.

בקשתה של אפל לבטל את התביעה נדחתה על ידי בית המשפט ב-20 בדצמבר. הדומיננטיות הבלתי מעורערת של ה-iPod בשוק נגני המדיה תורמת לבעייתיות הנובעת מן החיבור iTunes-iPod.

החיבור ההדוק בין iPod ל-iTunes עורר זעם בקרב משתמשים רבים, ובפאריס אף נערכו הפגנות בנושא. המפגינים ביקשו למחות על המספר הגדל והולך של אמצעי הגנה שנועדו להגביל את השימוש בקבצי וידיאו ומוסיקה שנרכשו באופן חוקי.

בנפרד, עומדת אפל בפני תביעה הקשורה בשימוש בנוהל הבקדייטינג, במסגרתו שונו רטרואקטיווית תאריכי האופציות למניות שניתנות למנהלים, כדי להפוך אותן לאטרקטיוויות יותר.

חקירה פנימית שניהלה החברה ואשר ממצאיה פורסמו בסוף השבוע, מזכה את ההנהלה הנוכחית של החברה ואת המנכ"ל סטיב ג'ובס מאשמה בפעילות בלתי חוקית בכל הקשור למענקי האופציות. החברה טוענת כי ג'ובס אמנם ידע על נוהג הבקדייטינג, אך לא הפיק ממנו תועלת פיננסית בעצמו.

מניית אפל זינקה בכ-5% במסחר בוול סטריט ביום שישי, בעקבות פרסום ממצאי החקירה הפנימית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully