וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת רשות המסים: רה"מ אינו חשוד

3.1.2007 / 7:54

שולה זקן נשלחה למעצר בית, מעצרם של ג'קי מצא ואיתן רוב הוארך ב-6 ימים. לפי המשטרה, על אף שאולמרט מינה את מצא, הוא אינו חשוד

המשטרה חושדת שמינויו של ראש הרשות למסים המכהן ג'קי מצא לראש הרשות נעשה תוך מתן טובות הנאה או שוחד, בנוסף לחדשות שפורסמו עד כה לשחיתות ברשות. בקול ישראל דווח, כי עורך דינו של מצא, נבות תל צור, הכחיש את הדברים. מצא מונה לפני כשנה וחצי על ידי שר האוצר דאז אהוד אולמרט, שטען אז כי מדובר במינוי מקצועי מן המעלה הראשונה. המשטרה אמרה כי כרגע אולמרט אינו חשוד וכי לפי שעה אין כוונה להזמינו לחקירה.

מעצרו של מצא הוארך אמש ב-6 ימים, כמו גם מעצרו של קודמו בתפקיד, איתן רוב. השניים חשודים כי לקחו שוחד מאנשי עסקים בולטים, ובתמורה איפשרו להם לשלוט במינויים ברשות המסים.

ראש לשכת ראש הממשלה, שולה זקן, נשלחה למעצר בית של 10 ימים, במהלכם תהיה מנועה מלמלא את תפקידה. זקן חשודה שתיווכה בין אנשי עסקים המקורבים לה לבין רשות המסים.

זקן תהיה מנועה מליצור קשר עם לשכת רה"מ במשך 14 יום נוספים לאחר תום מעצר הבית.

שוחד, מרמה והפרת אמונים

כתבי "הארץ" יהונתן ליס ויובל יועז:

סעיפי האישום שבהם חשוד מצא הם לקיחת שוחד, מתן שוחד, מרמה והפרת אמונים וסיוע לקבלת משרה שלא כחוק. על פי החשד היה מצא מעורב בעבירות אלו במסגרת קשריו עם גורמים מחוץ לרשות המסים, שפעלו עמו בתיאום לשם קידום ענייניהם במגעיהם מול רשות המיסים. במסגרת קשר זה פעל החשוד במשותף עם אותם גורמים למינוי בעלי תפקידים ברשות המיסים, ולטיפול בנישומים.

בבקשת המשטרה נכתב, כי "מכוח תפקידו וסמכויותיו הנרחבות, לחשוד השפעה רבה על הנעשה ברשות המסים. מסכת הראיות מצביעה על כך כי במעשיו הפר החשוד לכאורה את האמון שהציבור נותן ברשות המסים ובעומד בראשה".

עוד נכתב בבקשת המשטרה, כי יש יסוד סביר לחשד ששחרורו של מצא יביא לשיבוש הליכי חקירה ומשפט.

זקן, מצא רוב ואנשי עסקים נחקרו אתמול במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בבת ים. המשטרה חקרה 22 בני אדם, ותבקש להאריך את מעצרם של תשעה נחקרים נוספים, פרט למצא ולרוב. כמו כן, תבקש המשטרה לשלוח שני נחקרים נוספים למעצר בית. שמונה נחקרים ישוחררו לבתיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully