וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחברת חשמל חוששים משיבושים קשים

20.2.2007 / 18:15

העובדים פתחו בשביתה: עזבו את העמדות והפסיקו לתקן תקלות. ההנהלה מנסה להוציא צווי מניעה. ועד העובדים: השביתה אינה מוגבלת בזמן

בהנהלת חברת החשמל חוששים משיבושים קשים באספקת החשמל עד כדי הפסקת חשמל מלאה בעקבות שביתת העובדים. כך דווח בגלי צה"ל.

חברת החשמל פנתה לבית הדין הארצי לעבודה בבקשה להוציא צווי מניעה לעובדים. עתה ממתינים להכרעת נשיא בית הדין, סטיב אדלר, בנוגע למועד הדיון בסוגייה.

בצהריים הורה ועד עובדי חברת החשמל לעובדים לעזוב את מקומות העבודה, בשל הכוונה לבצע את הרפורמה במשק החשמל מבלי להידבר איתם.

יו"ר הוועד, מיקו צרפתי, אמר שהשביתה אינה מוגבלת בזמן, ושהעובדים לא יתקנו תקלות. הוא ציין שהם ישתדלו שלא לפגוע בפעולת בתי חולים ומתקנים ביטחוניים. צרפתי קרא לממשלה להידבר עם העובדים, והדגיש שעובדי חברת החשמל נגררו למצב "המיותר", כלשונו.

צרפתי הוסיף כי ההוראה שקיבלו עובדי חברת החשמל היא לעזוב את עמדותיהם החל מהיום בשעה 14:30 ועד להודעה חדשה, וציין כי לחברת החשמל עצמה אין הערכה ליכולת המערכת להחזיק מעמד לאורך זמן במצב זה, כיוון שלהערכתו זו הפעם הראשונה ששביתה ממין זה מבוצעת באופן כזה.

מנהל האגף לאיגוד מקצועי, צחי טבקמן, אמר לקול ישראל, כי "הממשלה קיבלה החלטה אסטרטגית להתעלם מהעובדים". לדבריו, "כך היה עם עובדי הרשויות המקומיות וכך קורה גם עם עובדי חברת החשמל". הוא טען גם, כי "הממשלה אינה מבינה את מה שמעסיקים אחרים הבינו כבר מזמן: מחלוקות פותרים רק בהידברות ולא בהחלטות או בחקיקה חד צדדית".

הירשזון ובן אליעזר: נחושים להעביר את הרפורמה

השבוע אישרה הממשלה את הרפורמה בחברת החשמל במסגרתה תפוצל החברה ותופרט בחלקה עד אמצע שנת 2013. ועד העובדים התכנס בראשית השבוע לכינוס חירום שבסופו הודיע, כי בימים הקרובים יחל בנקיטת צעדים ארגוניים.

שר האוצר, אברהם הירשזון, ושר התשתיות, בנימין בן אליעזר מסרו בתגובה משותפת, כי הם נחושים להעביר את הרפורמה במשק החשמל לטובת אזרחי ישראל, לטובת החברה ולטובת עובדי חברת החשמל. במסגרת החוק הוקצתה כחצי שנה לניהול מו"מ מול עובדי חברת החשמל על מנת להבטיח את זכויותיהם של העובדים ולהגיע להסכמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully