וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: דאו ג'ונס ירד השבוע ב-1.4%

עומרי כהן

16.3.2007 / 23:00

זאת עקב האינפלציה המתמשכת. ביגבנד התממשה ב-2% לאחר הזינוק אמש. טבע עלתה ב-0.8%

ירידות שערים מתונות חתמו הערב שבוע מסחר שלילי בוול סטריט, כשברקע עלייה נוספת במחירים הקמעוניים, אשר מרחיקה במידה מסוימת את האפשרות להפחתת ריבית בארה"ב עוד לפי הקיץ. מדד נאסד"ק ירד ב-0.3% ל-2,372 נקודות ורשם ירידה שבועית של 0.6%. מדד דאו ג'ונס איבד 0.4% ל-12,110 נקודות וירד בשבוע כולו ב-1.4%. מדד S&P 500 נחלש ב-0.4% ל-1,386 נקודות ואיבד בשבוע המסחר 1.1% מערכו. בשוק הסולידי, עלתה התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ב-0.009% ל-4.545%.

עוד לפני הפתיחה, פורסם כי מדד המחירים לצרכן עלה בחודש פברואר ב-0.4% - מעט מעל התחזית הממוצעת בשוק, שניבאה עלייה של 0.3%. עם זאת, בניכוי סעיפי המזון והאנרגיה התנודתיים, עלה מדד הליבה בהתאם לציפיות ב-0.2%. אתמול הופתעו המשקיעים מזינוק של 1.3% במדד המחירים ליצרן, המשקף את תנודות המחירים הסיטוניים, ומעלייה של 0.4% במדד הליבה.

נתון אחר הצביע על גידול חד בהרבה מהצפוי של 1% בייצור התעשייתי של ארה"ב בפברואר בשל זינוק של 6.7% בתפוקת ייצור האנרגיה. בוול סטריט צפו בממוצע עלייה של 0.3% בייצור התעשייתי לאחר ירידה של 0.5% בינואר ועלייה זהה בדצמבר. עם זאת, סקרים שפורסמו אתמול על ידי הבנקים הפדרליים של ניו יורק ופילדלפיה, הצביעו כי בחודש מארס שוב נרשמה חולשה בפעילות היצרנית בשתי ערים מרכזיות אלו.

ההאטה המתמשכת בקצב צמיחת הכלכלה האמריקאית הולכת ומחלחלת גם לתודעתם של תושבי ארה"ב. מנתונים שפירסמה אוניברסיטת מישיגן במהלך המסחר, עולה כי במחצית הראשונה של חודש מארס צנח מדד אמון הצרכנים ב-2.5% לרמה של 88.8 נקודות, בהשוואה לרמתו בסוף פברואר. בוול צפו ירידה מתונה מעט יותר לרמה של 89.8 נקודות.

בקרב המניות הישראליות, עלתה טבע ב-0.8% ל-36.6 דולר. העיתון ההודי, The Economic Times, דיווח כי טבע עברה לשלב השני במכרז לרכישת החטיבה הגנרית של חברת התרופות הגרמנית Merck KGaA. לדברי העיתון, שלוש חברות תרופות נוספות עברו את שלב הגשת ההצעות הראשוני: רבנאקסי ההודית, מיילן האמריקאית ואקטוויס האיסלנדית. מנגד, נשרו מן המכרז שטאדה הגרמנית ובאר האמריקאית. היקף העסקה עשוי להסתכם בטווח של 6.5-5 מיליארד דולר.

ביגבנד (סימול: BBND), הכוכבת החדשה של מגזר ההיי-טק הישראלי, התממשה ב-2% ל-16.7 דולר לאחר זינוק של 31% ביומה הראשון בנאסד"ק, אשר הקפיץ את שווי החברה לכ-975 מיליון דולר. ביגבנד, המתמחה בנתבים לרשתות פס רחב, השלימה בלילה שבין רביעי לחמישי גיוס של 139 מיליון דולר, כולל הצעת מכר של בעלי המניות בגובה של 41 מיליון דולר. ביקוש גבוה למניות העלה את מחיר המניה בהנפקה ל-13 דולר - גבוה מטווח המחירים המקורי, שעמד על 12-10 דולר.

על פי העליות החדות אמש, ניתן להעריך ברמה גבוהה של ודאות, כי החתמים בהנפקה מימשו את מלוא האופציה שברשותם ורכשו מבעלי מניות ותיקים עוד 1.605 מיליון מניות תמורת כ-20.9 מיליון דולר.

מנגד, את התואר המאכזבות הגדולות של השבוע ניתן כנראה להעניק למצטרפת החדשה יחסית לנאסד"ק, מלנוקס, וכן לאודיוקודס שוותיקה ממנה בהרבה. מלנוקס, המפתחת מוצרי תקשורת מבוססי מוליכים למחצה בתקן אינפיניבנד, השלימה אמש צניחה של 31% בתוך כשבוע וחצי מאז פירסמה את התוצאות הכספיות לרבעון הרביעי וסיפקה תחזיות לרבעון הראשון של 2007, אשר איכזבו את המשקיעים. היום היא התאוששה עם עלייה של 2.3% ל-15.3 דולר.

אודיוקודס, המפתחת מוצרים לאספקת שירותי טלפון על גבי אינטרנט, הוסיפה 0.2% ל-6.8 דולרים לאחר שצנחה ביומיים הקודמים ב-28% בתגובה לאזהרת הכנסות ורווח חמורה לרבעון הראשון של 2007. אזהרה זו גם גרמה לכמה אנליסטים לחתוך את ההמלצות למניה, מה שהגביר את לחץ המוכרים בשוק. אנליסטים אחרים הסתפקו בהפחתה של מחיר היעד.

רדוויז’ן התממשה ב-1.3% ל-22.4 דולר לאחר שזינקה אמש ב-5.5% בתגובה לרכישתה חברת WebEx הפועלת בתחום שיחות ועידה באינטרנט, בידי ענקית ציוד התקשורת, סיסקו. סיסקו היא הלקוחה הגדולה ביותר של רדוויז'ן בתחום מערכות שיחות הוועידה לחדרי ישיבות. הרכישה החדשה עשויה לבשר על הרחבת שיתוף הפעולה בין השתיים גם לתחום שיחות הוועידה על גבי המחשב האישי. לא מן הנמנע, כי הכניסה העמוקה של סיסקו לתחום הווידיאו, תביא בעתיד גם לרכישת רדוויז'ן בידיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully