וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ברכבת ישראל השפילו אותי"

ענת שתיווי

30.3.2007 / 12:42

עדי נתן, סטודנט עיוור, קיבל מהרכבת כרטיס למעבר ונסיעה חופשית, שלא כובד בתחנת רכבת מרכז, בליווי "יחס משפיל ומבזה"

נוסע עיוור נתקל ביחס משפיל מצד עובדי רכבת ישראל בתל אביב. עדי נתן, סטודנט עיוור מהצפון, העובד כמדריך מחשבים לילדים עיוורים וליקויי למידה ברחבי הארץ, סיפר לוואלה! חדשות כי בעלי תעודת עיוור זכאים לנסוע חינם ברכבת. למימוש הזכאות, חייבים העיוורים לעבור בקופה ולקבל כרטיס מעבר. לדבריו, מדי פעם, כשהגיע לחלק מהתחנות בשעות הערב, "לא היה ממי להשיג את הכרטיס", והוא אף נאלץ "לזחול מתחת למחסום כדי להיכנס".

לפני כחצי שנה ולאחר פנייתו לרכבת וקיבל כרטיס מעבר חופשי. אך למרות זאת, הוא נתקל במאבטחים ופקחים שהתפלאו לראות כרטיס כזה, והסבירו שמדובר בכרטיס לעובדים בלבד.

לפני שלושה שבועות הגיע נתן לתחנת רכבת מרכז בתל אביב. לדבריו, הוא עבר את המחסום בעזרת הכרטיס ומייד שמע צעקות. "לא חשבתי שהכוונה אלי, כי אין לי קשר עין". כשהגיעה אליו המאבטחת היא חטפה את הכרטיס מידו ואמרה שהכרטיס מוחרם. "הסברתי לה שאני עיוור, הראיתי את כרטיס העיוור, הסברתי לה שלכרטיס יש אישור". לדבריו, המאבטחת ענתה לו שזה לא נכון ושזה "כרטיס שמיועד רק לעובדי רכבת, ושיש נוהל מפורט להחרים למי שאינו עובד רכבת".

המאבטחת הלכה לקרוא למנהל התחנה. "כל הטקס המביך הזה היה לעיני כל הנוסעים במקום. היא דיברה באופן בוטה. הרגשתי מושפל", מעיד נתן. "ניתן היה לפחות לסגור את העניינים בצד, ולא מול כולם". כשחזרה אמרה המאבטחת כי המנהל מגבה אותה. בשיחה עם מנהל התחנה, אומר עדי כי זה לא נתן לו לדבר: " הוא אמר שהוא לא צריך הסברים, שהוא המנהל, ושאני אקשיב".

לדבריו, אמר המנהל כי נעשתה חריגה ממנהל תקין והשימוש בכרטיס אינו חוקי. "הצעתי לשלוח את תיעוד ההתכתבות עם הרכבת, הוא סירב ולמעשה גירש אותי מהמשרד". לדברי נתן, הוא טרם קיבל תשובה על מכתב תלונה ששלח בנושא: "עברתי השפלה שלא לצורך", הוא אומר, "אני מצפה שהרכבת תיתן פתרון קבוע. אני לא משתמש יותר בכרטיס שנתנו לי. כשאין ברירה, אני לוקח כרטיס חד פעמי מהקופה".

הרכבת: אנו מתנצלים

ארגון "בזכות", לזכויות אנשים עם מוגבלויות, מסר בתגובה כי הם מברכים על היוזמה של הרכבת להקל על ניידותם של נוסעיה העיוורים בהנפקת כרטיס מעבר רב שימושי, אולם עם זאת מבקשים להסדיר את נוהל הנסיעה בכרטיס המונפק אך ורק לעיוור. "הנפקת כרטיס עובד לעיוור הוא תוצר כלאיים שלא משרת המטרה".

מרכבת ישראל נמסר בתגובה: בעקבות פניית מר נתן בספטמבר, הועמד לרשותו כרטיס מיוחד שיאפשר לו מעבר בתחנות ונסיעה ברכבת ללא שיידרש ממנו לפנות לקופה או למכונות.
המקרה המתואר שאירע הינו חריג ואינו משקף את היחס לנוסעים ועל כך התנצלותנו. מכל מקום, פרטי האירוע הועברו למעורבים בעניין על מנת שתקלה מעין זו לא תשנה. נדאג להנפיק לנתן אישור מיוחד שיצורף לכרטיס על מנת להבהיר את תוקפו. לכשיפוג תוקף הכרטיס, מר נתן מוזמן לפנות לרכבת ישראל ויונפק לו כרטיס חדש. תשובה ברוח זו ניתנה גם לפונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully