וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: תנועת הנוסעים בנתב"ג לא תיפגע

24.7.2007 / 12:19

בעקבות שיחות בין נציגי העובדים לחברות התעופה, ייעשה מאמץ להוציא את הטיסות. סוכני הנסיעות בכל זאת מודאגים

משיחות לא רשמיות בין אנשי רשות שדות התעופה לחברות התעופה הזרות, עולה כי ייעשה מאמץ להוציא את כל הטיסות במועדן גם אם השדה יושבת באופן רשמי. כל דווח היום ב"הארץ". מוקדם יותר הודיע מנהל [[נמל התעופה בן גוריון]], זאב שריג, כי יאפשר לחברות התעופה להפעיל הלילה טיסות נוספות, כדי להקטין את הנזק הצפוי מהשביתה. שריג קרא לנוסעים להתקשר לחברות התעופה כדי לברר את מועדי הטיסות.

עם זאת, התאחדות סוכני הנסיעות שבה וקראה ליושב ראש ההסתדרות עופר עיני לא להשבית את נמל התעופה. מנכ"ל ההתאחדות יוסי פתאל אמר לקול ישראל כי השבתת נמל התעופה בשיא עונת התיירות, תגרום לישראל נזק תדמיתי חמור מזה שנגרם במלחמת לבנון השנייה.

לדבריו של פתאל, סוכנויות נסיעות בעולם, הזהירו כי הנסיונות להחזיר את ישראל למפת התיירות עשויים לרדת לטמיון בשל ההשבתה. עוד הוסיף פתאל כי בשל השביתה יפסידו עשרות אלפי ישראלים את הכסף ששילמו בעבור חופשתם בחו"ל.

"השביתה פוגעת בחלשים"

גם נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, הביע את מורת רוחו מהשביתה הקרבה. לדבריו, "אם המשק יושבת יאלצו לשכת התיאום, התאחדות התעשיינים ואיגוד לשכות המסחר לעתור לבית הדין הארצי לעבודה על מנת למנוע את השביתה".

העתירה לא תהיה כנגד עצם הזכות לשבות, אלא כנגד רוחבה והיקפה של השביתה. לדעת לין, "כשמדובר בשביתת סולידריות יש להפעיל את עקרון המידתיות ולא יהיה זה נכון לשתק את המשק כולו, לסגור את הנמלים ואת שדות התעופה", אמר והוסיף כי "אין זה ראוי להשבית את השירותים החיוניים, כגון בתי החולים ושירותי מגן דוד אדום".

לין סיכם, כי "ספק גדול אם בשביתות של סולידריות, מותר לפגוע דווקא בשכבות החלשות, ולהפעיל את נשק השביתה כנגד מעסיקים שעימם לא קיים סכסוך עבודה כלשהו".

במידה והשביתה הכללית תצא לפועל במהלך השבוע, שורה של שירותים לא יהיו זמינים לציבור כשבינם כאמור – השבתת נמלי התעופה והים. הסיבה לשביתה: המחלוקת בין ההסתדרות לאוצר בנוגע לתוספת השכר שתינתן ל-700 אלף עובדי המגזר הציבורי. ההסתדרות טוענת, כי מאז שנת 2001 לא נחתם במגזר הציבורי הסכם עבודה קיבוצי חדש הכולל העלאה של שכר העובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully