וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבוקר: שביתה כללית במגזר הציבורי

25.7.2007 / 0:01

החל משש בבוקר יושבתו משרדי הממשלה והרשויות המקומיות. השבתת נתב"ג נדחתה ליום חמישי. עיני: לאוצר לא אכפת. איגוד לשכות המסחר דורש צו מניעה

בתום פגישה שניה בין יו"ר ההסתדרות [[עופר עיני]] לבין ראשי האיגודים, הודיעה ההסתדרות כי השביתה במגזר הציבורי תחל הבוקר כמתוכנן בשעה שש. אולם השביתה בנמל התעופה בן גוריון לא תחל הבוקר, מתוך התחשבות בנוסעים, אלא רק ביום חמישי. בית הדין הארצי לעבודה דן בשעה זו בעתירה שהגיש איגוד לשכות המסחר, בדרישה להוציא צו מניעה לשביתה.

עיני והאיגודים סיכמו ביניהם כי השביתה תקיף את כל הרשויות המקומיות - האשפה לא תפונה, ולא ינתנו דו"חות חניה. כל משרדי הממשלה ישבתו, כולל משרד הפנים, שלא ינפיק דרכונים. נמלי הים ישבתו, בתי החולים יפעלו במתכונת שבת, וחברת החשמל תתקן רק תקלות במקרה חירום. גם רשות הרכבות תשבות, אך התחבורה הציבורית באוטובוסים לא תפגע. הבנקים יפעלו כרגיל.

בזמן השביתה, ההסתדרות תקיים "ועדת חריגים", שתוכל לאשר הפרות לשביתה במקרים דחופים, כמו הנפקת דרכונים לצורך הטסת חולים.

הסיבה - שחיקת השכר במגזר הציבורי

הסיבה לשביתה היא המחלוקת בין ההסתדרות לאוצר בנוגע לתוספת השכר שתינתן ל-700 אלף עובדי [[המגזר הציבורי]]. ההסתדרות טוענת, כי מאז שנת 2001 לא נחתם במגזר הציבורי הסכם עבודה קיבוצי חדש הכולל העלאה של שכר העובדים - בניגוד למגזר העסקי, בו עלה השכר הממוצע. ההסתדרות דרשה העלאה של 10% בשכר, ואילו האוצר הציע 0.2%, ותיקון "עוולות מקומיות".

"ערכנו פגישות היום מהבוקר בניסיון להגיע להסכם ללא שביתה", אמר עיני במסיבת העיתונאים הערב, ואמר כי ההסתדרות היתה מוכנה להתפשר וטענה בפני האוצר כי שביתה תעלה למשק יותר. "והממונה על השכר אמר - 'לא אכפת לי שתהיה שביתה'. קשה להגיע להסכם כשלאוצר לא אכפת אם תהיה שביתה", סיכם עיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully