וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלר-חומסקי מתחזק גם בלי אריאל שרון

איילה צורף

31.7.2007 / 11:52

המשרד גדל ב-32%. מלבד מקאן אריקסון שירד ב-10%, כל המשרדים הגדולים גדלו בהיקף הפעילות במחצית הראשונה של השנה

אדלר-חומסקי הוא המרוויח הגדול של מחצית ראשונה 2007: המשרד סיים את המחצית במקום השני בדירוג (אותו הוא חולק עם באומן-בר-ריבנאי), עלייה של 2 מקומות לעומת 2006. כך עולה מנתוני יפעת בקרת פרסום.

את המחצית הראשונה של 2007 סיים המשרד עם פעילות בהיקף של כ-38 מיליון דולר (במחירים ריאליים), גידול של 32% לעומת מחצית ראשונה של 2006. זהו ניצחון של המשרד על תעשיית הפרסום, שבמשך שנים ארוכות אמרו ראשיה כי הוא גדל אך ורק על בסיס קשריו של ראובן אדלר עם ראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון.

פרט למקאן אריקסון, כל המשרדים הגדולים הציגו גידולים בפעילות שלהם במחצית הראשונה של השנה. לאחר שנה קשה, שבה איבד באומן-בר-ריבנאי 11% מהיקף הפעילות שלו, מצליח המשרד להציג התאוששות וגידול של 12% לעומת מחצית ראשונה של 2006. המשרד סיים את המחצית הראשונה של 2007 במקום השני בדירוג (יחד עם אדלר-חומסקי) עם פעילות בהיקף כ-38 מיליון דולר.

ה"נפגע" העיקרי מהגידול של אדלר-חומסקי הוא שלמור-אבנון-עמיחי. המשרד אמנם הציג גידול בן 9% בהיקף הפעילות במחצית ראשונה של 2007, אך ירד בדירוג למקום הרביעי בשל הקפיצה של אדלר-חומסקי שדחק אותו מטה.

מקאן משלם על ההחלטה להתמקד באינטרנט

עבור תעשיית הפרסום הדירוג הזה הוא אות חיובי לאחר שנים ארוכות של קיפאון בעוגת הפרסום. אמנם מוקדם עדיין לקבוע כי עוגת הפרסום - ועימה תעשיית הפרסום - חוזרת לפרוח, אך טבלה שמראה כי 17 מתוך 20 משרדי הפרסום הגדולים הציגו צמיחה ברמה כזו או אחרת, היא ללא ספק סימן מבשר טובות. בשנים האחרונות עמדו משרדי הפרסום הגדולים בסימן קיפאון; כעת מציגים 3 מתוך ה-4 הגדולים גידולים דו-ספרתיים בהיקפי הפעילות.

כאמור, מקאן אריקסון הוא משרד הפרסום היחיד ברביעייה הפותחת שלא רק שלא גדל בהיקפי הפעילות, אלא אף קטן: לאחר כשנתיים רצופות בהן הציג המשרד עליות קלות בכל מחצית, הוא ירד ב-10% במחצית הראשונה של 2007 לעומת מחצית מקבילה שנה שעברה. המשרד היה ונותר הגדול בישראל, עם פעילות בהיקף כ-43 מיליון דולר במחצית הראשונה של השנה.

ככל הנראה, משלם מקאן מחיר על ההחלטה להתמקד באינטרנט. מדובר בהחלטה אסטרטגית שלקחו מנהלי הקבוצה ומוכיחה את עצמה בפעילות האינטרנט שהולכת וגדלה משנה לשנה. בשלב זה, כאשר מרבית תשומת הלב הניהולית של אילן שילוח (שותף ומנכ"ל הקבוצה) ואורן פרנק (מנכ"ל משותף במשרד) מושקעת בפיתוח תחום האינטרנט, שאר התחומים - בראשם הטלוויזיה והעיתונות - מוזנחים במידת מה, (הדירוג הנוכחי של יפעת אינו כולל את הפעילות באינטרנט).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully