וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות שערים

אסף רותם

12.10.2007 / 23:21

הבורסה בני יורק עלתה בעקבות עלייה מתונה מהצפוי של ליבת מדד המחירים לצרכן. הדאו ג'ונס הוסיף לערכו 0.55%

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים לאחר הירידות אתמול ובעקבות עלייה מתונה מהצפוי של ליבת מדד המחירים לצרכן. מדד נאסד"ק הוסיף כ-1.2% ופרץ את רמת 2,800 הנקודות ל- 2,805 נקודות. מדד דאו ג'ונס טיפס ב-0.55% ל-14,092 נקודות ומדד S&P500 עלה ב-0.5% ל-1,561 נקודות. בסיכום השבוע, טיפס מדד נאסד"ק ב-0.9%. מדד דאו ג'ונס הוסיף 0.2% וממד S&P 500 עלה בכ-0.3%.

את מירב העניין הכלכלי ריכז היום נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, שאמר בראיון ל"וול סטריט ג'ורנל" כי אמריקאים רבים איבדו את האמון ביכולתה של הכלכלה האמריקאית להתחרות בכלכלה הגלובלית והבטיח לשקם את מדיניות הסחר החופשי של המדינה. כמו כן, תקף בוש את החברות הגדולות, שלדבריו מוסיפות בהתנהלותן לחששות בציבור האמריקאי בנוגע לבריאותה של כלכלת ארה"ב.

במקביל, עיניי המשקיעים מוקדו בנתוני המקרו, ובפרט במדד המחירים ליצרן, המהווה אינדיקציה לקצב האינפלציה. מדד המחירים ליצרן בארה"ב רשם בספטמבר עלייה בלתי צפויה של 1.1%, בהובלת העלייה במחירי המזון והאנרגיה. מדובר בעלייה החדה ביותר שרשם המדד מאז פברואר.

העלייה במדד היתה חדה בהרבה מתחזיות האנליסטים, שציפו לעלייה צנועה של 0.4% בחודש ספטמבר. משום מה, בארה"ב ממשיכים להסתכל רק על מדד הליבה, שאינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה, וזה רשם עלייה מתונה מהצפוי של 0.1%.

בנוסף, המכירות הקמעוניות בארה"ב רשמו עלייה חזקה מהצפוי בחודש ספטמבר ועלו ב-0.6% על רקע מכירות חזקות של דלק, מכוניות ומוצרי מזון ולמרות ירידה במכירות הבגדים, מוצרי הפנאי והרהיטים. העלייה במכירות הקמעוניות היתה חדה מתחזיות האנליסטים, שצפו עלייה מתונה של 0.2% לאחר עלייה של 0.3% באוגוסט.

רשת המזון המהיר מקדונלד'ס העלתה את תחזיות הרווח לרבעון השלישי לאחר שהמכירות בסניפים עלו ב-5.9% בספטמבר הודות לחוסן בביקוש באסיה. מניות החברה (סימול: MCD) רשמו עלייה של 1.4%. חברת המסעדות הגדולה בעולם צופה לרשום רווח של 83 סנט למניה (לפני רווח מכירת בוסטון מרקט) במקום 77 סנט למניה.

אינדיקציה חיובית נוספת לשוק הגיעה מצידה של חברת אורקל (סימול: ORCL), חברת התוכנה השלישית בגודלה בעולם, שהגישה השבוע הצעת רכישה ל-BEA Systems תמורת 6.7 מיליארד דולר. מניית BEA זינקה בתגובה ב-38%.

הנפט המשיך להיסחר ברמה גבוהה. החוזים למסירה בנובמבר נסגרו ב-83.66 דולר לחבית - עלייה של 58 סנט - בבורסת הסחורות של ניו יורק. מי שנהנו מכך הן מניות האנרגיה הישראליות - אלון US ודלק USA. אתמול, למרות העליות במחיר הנפט, איבדה אלון כ-1%. אלון נגעה במחיר 40 דולר ב-18 בספטמבר ושוב שלושה ימים אחר כך, אולם מאז איבדה כ-14% משווייה. דלק US צנחה אתמול ב-4.1%, והשלימה בכך נפילה של 12% מאז ה-26 בספטמבר. היום התאוששה דלק בכ-0.6% בעוד שאלון הוסיפה 2.8%.

לאחר שהצליחה אתמול טבע לבלוט בעלייה של 1.4% למרות המגמה השלילית במדדים, הוסיפה היום המניה 0.8% למחיר שיא - 45.2 דולר למניה.

לנאופטיקס התאוששה בעלייה של 6.5% למחיר שיא של שבע שנים מנפילה של כ-4.2% אתמול. חברת המעבדים למחשבים, הנשענת על פעילות החברה הבת, איזיצ'יפ, הכריזה אתמול על קו מעבדים חדש לרשתות Access - חדירה לשוק נוסף מלבד שוק רשתות ה-METRO בו פעלה עד כה.

גם סרגון ואלווריון, שתי חברות שפועלות בתחום המתמזג של רשתות אלחוטתיות - אלווריון באמצעות טכנולוגיית ה-WiMax וסרגון שפועלת בדור הרביעי של הסלולר - ריכזו היום עניין. אתמול נפלה סרגון בכ-6%. ביומיים שקדמו לכך הוסיפה המניה 10% לאחר שאיבדה כ-30% בארבעת ימי המסחר הקודמים. גם אלווריון איבדה אמש כ-5.9%. היום התאוששה סרגון ב-2.5% בעוד שאלווריון נפלה ב-3.3%.

עוד בלטו היום: אודיוקודס שהוסיפה 3% למחיר של 6.5 דולרים והשלימה בכך דהירה של 35% בחודש, צ'ק פוינט שעלתה ב-2.7% למחיר שיא של חמש שנים - 26.4 דולר וקומברס שזינקה ב-4.7%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully