וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בירידות שערים

שמואל שוסטר

25.1.2008 / 23:38

לאחר 3 ימים של עליות, חזר הצבע האדום לשלוט במסכים של הבורסה בניו יורק. נאסד"ק איבד 1.5% והדאו ג'ונס ירד ב-1.4%

חששות המשקיעים מכניסה למיתון העיבו על המשך העליות. דיווח על פיו צפוי בנק ההשקעות גולדמן סאקס לפטר כ-5% מכוח העבודה שלו, ושמועות על קריסה אפשרית של קרן גידור גדולה החזירו את המשקיעים להבנה כי העליות שהציג השוק במהלך שלושת הימים האחרונים אינן מייצגות בהכרח את המגמה האמיתית של השווקים. לאחר עלייה שבועית של 2.3% במדד הדאו ג'ונס נראה כי יומיים של עליות הספיקו למשקיעים בכדי להתאפס ולהבין כי המשבר עדיין אינו מאחורינו ולנסות לממש רווחים.


מדד נאסד"ק איבד כ-1.5% לרמה של 2,326 נקודות, מדד דאו ג'ונס ירד ב-1.4% לרמה של 12,207 נקודות ומדד S&P 500 השיל 1.6% לרמה של 1,330 נקודות.

בשוק הסולידי עלו מחירי איגרות החוב של ממשלת ארה"ב לתקופה של 10 שנים והתשואה עליהן ירדה ב-0.056% לרמה של 3.584%

דובר בנק ההשקעות גולדמן סאקס אישר היום כי הבנק צפוי לפטר בחודשים הקרובים 5% מעובדיו ברחבי העולם, כ-1,500 עובדים. הדובר הוסיף וטען כי הפיטורים הם תהליך שגרתי המבוצע במסגרת הערכת עובדים שמבצע גולדמן סאקס מדי שנה. על אף ניסיונו של דובר הבנק להציג את הפיטורים כאקט שגרתי נתפס הדבר בקרב המשקיעים כמהלך של חולשה, אצל אחד הבנקים הבודדים שהציגו תוצאות חיוביות בתקופה אחרונה, חרף המשבר הפיננסי.

לאחר שביום שלישי הוריד הבנק הפדראלי את הריבית במשק האמריקאי בשיעור חד של 0.75%, בניסיון להרגיע את המשבר, הגיעו אמש ראשי הקונגרס בארה"ב ונציגי הבית הלבן להסכמה על אישורה של חבילת תמריצים כלכליים בהיקף של 140 מיליארד דולר, במסגרתה יקבלו מרבית העובדים בארה"ב החזר מס בסכום של 1,200-300 דולר.

עם זאת, על אף הרוח האופטימית שהגיעה מכיוון הקונגרס, הביע אמש אלן גרינספאן, לשעבר יו"ר הבנק הפדרלי בארה"ב, חשש כי מיתון כלל עולמי הוא בלתי נמנע ועלול לפגוע בגלובליזציה. "הגלובליזציה היתה בעלת חשיבות יוצאת דופן", אמר גרינספאן אתמול בנאום בעיר ונקובר בקנדה. "אני חושש כי אם נשקע בסוג כלשהו של מיתון עולמי, אשר בשלב מסוים יהיה בלתי נמנע לנוכח הגאות יוצאת הדופן שממנה נהננו, הדבר יגרום לפגיעה קשה בפתיחתם של שווקים בעולם".

סוסייטה ג'נרל (סימול (SOGN.PA) - הבנק השני בגודלו בצרפת אשר חשף אתמול כי ספג הפסדים של 4.9 מיליארד יורו (7.2 מיליארד דולר) בעקבות הונאה של אחד מסוחריו, ג'רום קרוויאל - עשוי להירכש, כאשר בין הרוכשים האפשריים נמנים BNP פאריבה הצרפתי וברקליס הבריטי.

הנפט המשיך במגמת ההתחזקות שהחלה אמש וננעל בעלייה של 1.4% למחיר של 90.68 דולר לחבית.

על אף דו"חות מצוינים שפירסמה אמש מיקרוסופט, נכנעה המניה לירידות בשווקים. בדו"חות שפירסמה אמש לאחר סיום המסחר הציגה החברה זינוק של 79% ברווח הרבעוני הודות למכירות ערות של מערכת ההפעלה חלונות ושל Xbox 360. הכנסות החברה, המנוהלת ביד רמה על ידי המנכ"ל סטיב באלמר, צמחו בתקופה המדווחת ב-30% לעומת הרבעון המקביל, ל-16.4 מיליארד דולר - מעל לתחזיות האנליסטים.

מניית אתר המכירות הפומביות המקוון הגדול בעולם eBay המשיכה לאבד גובה לאחר שאמש נפלה ב-6% במסחר בוול סטריט, ושווי השוק של החברה נחתך ב-2.5 מיליארד דולר ל-36.5 מיליארד דולר. זאת לאחר שהעריכה כי רווחיה בשנת 2008 יעמדו על 1.67-1.63 דולרים למניה, לעומת תחזית האנליסטים לרווח שנתי של 1.67 דולרים למניה.

מניית הברוקרית המקוונת אי-טרייד (סימול ETFC) זינקה ב-8% לאחר שפירסמה אמש לאחר סיום המסחר את דו"חותיה. החברה דיווחה על הפסד גדול מהציפיות בשל משבר הסאבפריים (הלוואות ללווים בעלי כושר החזר נמוך). עם זאת, נתנה החברה תחזית רווח חיובית ל-2008. מניית החברה איבדה 84% משווייה במהלך 12 החודשים האחרונים.

מניית חברת קטרפילר, יצרניות ציוד התשתיות והבנייה, עלתה באחוז לאחר שהחברה פירסמה היום את דו"חותיה לרבעון הרביעי של 2007. החברה דיווחה על עלייה של 11% ברווחיה לרבעון, על רקע הצמיחה הגלובלית. החברה מעריכה כי גם בשנת 2008 תמשיך לראות קצב צמיחה יציב.

מניות הבנקים האמריקאים ספגו מכה קשה היום. מניית בנק ההשקעות גולדמן סאקס (סימול GS) איבדה 3.8% לאור הודעתו על הפיטורים, מורגן סטנלי איבד כ-4.6% ומניית בנק ההשקעות מריל לינץ' נחלשה ב-4.3%.

מנייתה של חברת הפתרונות לאבטחת מחשוב אלדין איבדה כ-5.9% לאחר שאמש זינקה ב-19% בעקבות פרסום דו"חותיה לרבעון הרביעי של 2007. החברה עקפה את התחזיות וצופה צמיחה דו-ספרתית גם ב-2008. בשורה התחתונה, רשמה אלדין ברבעון הרביעי רווח נקי של 2.8 מיליון דולר (20 סנט למניה), לעומת רווח של 3.6 מיליון דולר ברבעון המקביל.

ווקלטק (סימול VOCL), יצרנית ציוד להעברת קול על גבי רשתות תקשורת, הודיעה היום על מינויו של חן פורת לתפקיד סגן נשיא למכירות. פורת יחליף בתפקידו את אדו מיטל שכיהן בתפקיד במשך שלוש שנים. מניית החברה זינקה ב-35%.

לאחר שזינקה אמש ב-15% המשיכה מניית יצרנית ציוד התקשורת סרגון את המומנט החיובי והוסיפה עוד כ-3.9% לאחר שבית ההשקעות קולינס סטוארט העלה את המלצתו למניה ל"קנייה" מ"תשואת שוק". הרוח החיובית לא פסחה גם על מניית חברת התוכנה נייס, שהוסיפה עוד כ-2.2% .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully