וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בירידות שערים

שמואל שוסטר

11.4.2008 / 23:43

נאסד"ק ירד ב-2.6% לרמה של 2,290 נקודות ואיבד 3% בסיכום שבועי. מדד דאו ג'ונס נחלש ב-2% לרמה של 12,325 נקודות וסיכם ירידה שבועית של 2.2%

המסחר בוול סטריט ננעל בירידות שערים חדות. דו"חותיה השליליים של ג'נרל אלקטריק, בשילוב נתוני מקרו שלילים בנוגע לאינפלציה במחירי היבוא לארה"ב והורדת המלצה למניית חברת הביוטכנולוגיה השנייה בגודלה בעולם, ג’ננטק שלחו את השווקים למגמה שלילית.

נאסד"ק ירד ב-2.6% לרמה של 2,290 נקודות ואיבד 3% בסיכום שבועי. מדד דאו ג'ונס נחלש ב-2% לרמה של 12,325 נקודות וסיכם ירידה שבועית של 2.2% ומדד 500 S&P איבד 2% לרמה של 1,332 נקודות והתכווץ ב-2.7% מיום שישי האחרון.

בשוק הסולידי נרשמו עליות במחירי איגרות החוב ל-10 שנים והתשואה עליהן ירדה ב-0.061% לרמה של 3.471

נתוני מחירי היבוא והיצוא בארה"ב הצביעו על עליה חדה של 2.8% במחירי היבוא לארה"ב, נתון גבוה מתחזיות האנליסטים שצפו עליה של כ-2.2% בלבד. הנתונים בוחנים את הפער בין מחיריהם של מוצרים שיוצרו בארה"ב ונמכרו מחוץ למדינה אל מול מחיריהם של מוצרים שיוצרו מחוץ לארה"ב ונמכרו בה.

מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן שהתפרסם כחצי שעה לאחר פתיחת המסחר הצביע על המשך מגמת הירידה במדד שנמשכת בחודשים האחרונים לרמה של 63.2 לעומת 69.2 בחודש שעבר.

מניית ג'נרל אלקטריק, היצרנית הגדולה בעולם של טורבינות לתחנות כוח ומנועי מטוסים, איבדה כ-12.5% מערכה לאחר שהחברה דיווחה על ירידה של 12% ברווחיה ברבעון הראשון של 2008. כמו כן, הורידה GE את תחזית הרווח לרבעון השני ולשנת 2008 כולה. הירידה ברווחים באה על רקע חוסר הצלחה של החברה להשלים מכירת נכסים ובשל התרחבות הפסדיה בתחום הפיננסים בעקבות המשבר בשווקים.

בעקבות הדו"חות הוריד בנק ההשקעות גולדמן סאקס את המלצתו למניית ג'נרל אלקטריק ל"נייטרלי".

החברה רשמה ברבעון רווח מפעילות מתמשכת של 4.36 מיליארד דולר, או 44 סנט למניה, לעומת רווח של 4.9 מיליארד דולר, או 48 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. תוצאות GE בשורה זו היו נמוכות מתחזיות האנליסטים לרווח של 51 סנט למניה.

הצעת הרכש של ענקית התוכנה מיקרוסופט (-2.85% , 28.28) לפורטל האינטרנט יאהו לא יורדת מהכותרות. היום נודע כי פרנק קואטרון, אשר נחשב לאחד מבנקאי ההשקעות המצליחים ביותר בוול סטריט מייעץ לענקית האינטרנט גוגל לגבי התמודדותה מול כוונת מיקרוסופט לרכוש את יאהו.

ג’ננטק (-1.55% , 76.79) חברת הביוטכנולוגיה השנייה בגודלה בעולם, דיווחה אמש לאחר סגירת המסחר על גידול של 12% ברווחיה הרבעוניים החברה דווחה על רווח נקי של 790 מיליון דולר, או 74 סנט למניה. זאת, לעומת רווח נקי של 706 מיליון דולר, או 66 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. בעקבות ההודעה הוריד בית ההשקעות תומס וייזל את המלצתו למניית החברה מ"משקל יתר" ל"משקל שוק"

ענקית התרופות הגנריות טבע (1.34% , 46.74) זינקה על רקע החלטת בית המשפט בבריסל, בלגיה, לשלול מיצרנית התרופות מרק את החלק הבלגי של הפטנט הקשור לתרופת הפוסמקס (Fosamax), אותה משווקת טבע תחת השם אלנדרונטה (Alendronate). בנוסף, דיווחה טבע על תוצאות חיוביות של ניסוי שערכה בתרופת הקופקסון לפיהם "הקופקסון הוריד בשיעור ניכר את שיעורי הידרדרות המחלה וייצב את מצבם של החולים שטופלו בעבר באינטרפרון". המחקר של טבע הראה כי חולים שעברו מתרופת האינטרפרון לתרופת הקופקסון זכו בשיפור של 77% בקצב ההידרדרות במחלה, כלומר, ההידרדרות הואטה.

מאינד (-0.78% , 1.27) דיווחה אתמול כי באחרונה נודע לה שסוכנויות דירוג האשראי מודי'ס וקרדיט ווטץ' חתכו את דירוג האשראי לנייר שבו מושקעים נכסיה בשש דרגות - מרמת הדירוג הגבוהה ביותר, Aaa (מקביל ל-AAA) לרמה של A3 (מקביל ל-A מינוס) עם תחזית שלילית לגבי החזר החוב. הדירוג החדש משקף איכות חוב ברמה בינונית עד גבוהה.

מניית יצרנית שבבי המולטימדיה צורן נפלה ב-11.3% לאחר שבית ההשקעות ג'פריס הוריד את המלצתו למניית החברה ל-"תשואת שוק" מ-"קנייה".

עם המניות הישראליות שסבלו מהמגמה השלילית בוול סטריט ניתן למנות את מנייתה של יצרנית ציוד הסריקה ללוחות מודפסים ומסכים שטוחים אורבוטק שנחלשה ב-1.7%, את מניית יצרנית ציוד התקשורת הסלולרי סרגון שאיבדה 3.5%, את מניית ענקית הביליניג אמדוקס שאיבדה 2.9%; את יצרנית ציוד התקשורת אורכית שהשילה 1.9%; את מניית יצרנית תוכנות האבטחה צ'ק פוינט שאיבדה כ-2.5% ואת יצרנית ציוד הביטחון מגל שנפלה ב-3.5%

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully