וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר ננעל בעליות חדות

זיו ר. מאור

1.5.2008 / 23:34

דאו ג'ונס עלה ב-1.5% וחצה את רף 13 אלף הנקודות, לראשונה מאז ינואר. נאסד"ק הוסיף 2.8%, S&P טיפס ב-1.7%

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות חדות לאחר מספר רב של נתוני מקרו מסוגים שונים שהתפרסמו היום. העליות התרחשו גם בעקבות ההודעה על הורדת הריבית אמש ב-0.25%. הבנק הפדרלי הוריד את הריבית בהתאם לציפיות, לרמה של 2%, רמתה הנמוכה ביותר מאז נובמבר 2004, ואותת כי ייתכן שסדרת הורדות הריבית בה פתח בסתיו שעבר הגיעה לסיומה.

מדד דאו ג’ונס עלה ב-1.5% לרמה של 13,010 נקודות, ובכך חצה את רף 13 אלף הנקודות לראשונה מאז ינואר. נאסד"ק הוסיף 2.8% לרמה של 2,480 נקודות ו-S&P 500 מטפס ב-1.7% לרמה של 1,409 נקודות. בשוק הסולידי נסחרות איגרות החוב של ממשלת ארה"ב במגמה מעורבת. התשואה על אג"ח מסוג זה ל-10 שנים ירדה ב-0.01% והיא עומדת על 3.749.

מדד הפחד (VIX), המשקף את החששות בשוק ואת ביטחון המשקיעים, רשם ירידה של 8%.

ההודעה על הורדת הריבית והתחושות הרוחשות בשוק על כך שהמשבר מתקרב לסופו, הביאו להתחזקות הדולר ב-0.6% מול היורו לרמה של 1.5522 דולרים ליורו. התחזקות הדולר מובילה לירידה במחירי הנפט: החוזים על הנפט הגולמי למסירה ביוני נסגרו במחיר של 112.52 דולר לחבית.

שר האוצר האמריקאי הנרי פולסון אמר כי משבר האשראי - שפרץ לפני תשעה חודשים - עבר את נקודת האמצע וכי הוא צופה כי כלכלת ארה"ב תמשיך לצמוח. "אנו קרובים יותר לסוף הבעיה מאשר להתחלה", אמר פולסון בראיון לבלומברג אתמול. "למרות הקשיים והמהמורות בדרך, הכלכלה עדיין צומחת, אף אם בקצב איטי יותר".

בכך מצטרף פולסון לעמדתם של מנהלים בוול סטריט ביניהם המנכ"לים של ג’יי פי מורגן וליהמן ברדרס שסבורים אף הם כי משבר האשראי קרוב יותר לסופו מאשר לתחילתו.

הצריכה הפרטית בארה"ב רשמה עלייה חדה מהצפוי של 0.4% בחודש מרץ, בשל הזינוק במחירי המזון והאנרגיה - כך דיווח היום משרד המסחר האמריקאי. בהתאמה לאינפלציה רשמה הצריכה הפרטית במארס את העלייה השנתית הנמוכה ביותר מזה שבע שנים. ההכנסה האישית רשמה עלייה של 0.3% במרץ, אולם עלייה של 0.3% במדד המחירים לצרכן מחקה בפועל את העלייה בשכר.

אקסון - חברת הנפט הגדולה בעולם במונחי שווי שוק - דיווחה היום על גידול של 17% ברווחיה הרבעוניים. שיעור הגידול נמוך מתחזיות האנליסטים והוא למעשה הנמוך ביותר בקרב שלוש חברות הנפט הגדולות בעולם.

יאהו ומיקרוסופט לא קיבלו החלטה

מועצת המנהלים של מיקרוסופט נפגשה היום לדון ברכישת יאהו ב-41.8 מיליארד דולר, אך לא הצליחה להגיע להחלטה באשר לצעד הבא. לפי ה"וול סטריט ג'ורנל", מועצת המנהלים של מיקרוסופט שוקלת שלוש אפשרויות: לנקוט גישה עוינת ולנהל קרב שליטה על מועצת המנהלים של יאהו, להמתיק את הצעת הרכש שהוגשה ליאהו או לוותר על העסקה.

לאס וגאס סאנדס - חברת בתי הקזינו שבבעלות שלדון אדלסון, האיש השלישי בעושרו בארה"ב ובעל החינמון "ישראל היום" - רשמה הפסד בלתי צפוי ברבעון הראשון של 2008 בעקבות ההאטה הכלכלית בארה"ב והתחרות החזקה בשוק ההימורים במקאו. מניית החברה, שצנחה ב-30% מאז תחילת השנה, נפלה ב-8.6% במסחר לאחר הסגירה בוול סטריט.

רשת בתי הקפה האמריקאית סטארבקס דיווחה אתמול על נפילה של 28% ברווחיה ברבעון השני של שנת הכספים של החברה. סטארבקס נאלצה להוריד את תחזית הרווח ולהפחית את תוכניות ההתרחבות שלה בארה"ב, בעקבות המשבר בשוק הדיור האמריקאי ולאחר שהעלייה החדה במחירי הדלק והמזון גרמה לצרכנים לקצץ בהוצאות על קפה.

בריטיש איירווייס, חברת התעופה השלישית בגודלה באירופה, אישרה הלילה כי היא מנהלת מגעים לשיתוף פעולה עם שתיים ממתחרותיה הגדולות ביותר בארה"ב, אמריקן איירליינס לטיפול בטרשת נפוצה ברבעון האחרון מובילות את מריל לינץ' להעלות את התחזיות בנוגע לתוצאות החברה ברבעון הראשון ובשנתיים הקרובות. בנק ההשקעות מעלה את תחזיותיו לרווח למניה של ענקית התרופות הגנריות ל-63 סנט ברבעון הראשון מ-60 למניה. בכך מיישרים במריל קו עם הציפיות הקיימות בשוק.

חברת התוכנה נס נסחרה על רקע חוזה בשווי 30 מיליון דולר עם משרד ההגנה של מדינה שזהותה אינה ידועה.

מניית גיוון אימג’ינג זינקה אמש ב-6.4% בעקבות כתבה אודות הצלחת מוצריה. אודיוקודס פירסמה אמש את דו"חותיה שהובילו את המניה לזינוק של 10.6%.

בין הישראליות שרשמו ירידות ניתן למנות את אן.די.אס, צורן ואת מלנוקס. מניית יצרנית ציוד בדיקת הרשתות רדקום ומניית יצרנית התוכנות למרכולים ריטליקס רשמו גם הן ירידות.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully