וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכות המסחר: 80 אלף עובדי כוח אדם יפוטרו ביולי-אוגוסט

חיים ביאור

3.7.2008 / 8:47

לדברי בכיר באיגוד לשכות המסחר, המעסיקים יעדיפו לפטר את העובדים כדי שלא יהיה עליהם להעסיקם כקבועים בתום תשעה חודשים

"80 אלף עובדים המועסקים במשק באמצעות חברות כוח אדם, שהם 60% מעובדי כוח האדם בישראל, יפוטרו במהלך יולי ואוגוסט" - כך אמר אתמול חיים עוז, סמנכ"ל חטיבות ענפיות באיגוד לשכות המסחר.

לדבריו, הסיבה לפיטורי העובדים היא סעיף בחוק העסקת עובדים על ידי קבלני כוח אדם, שנכנס לתוקף ב-1 בינואר. על פי סעיף זה, עובד המועסק באמצעות חברת כוח אדם יוכל להיות במעמד זה תשעה חודשים בלבד, ולאחר מכן עליו להפוך לעובד מן המניין של המעסיק הסופי.

"מכיוון שתשעת החודשים (מאז חוקק החוק) עומדים לחלוף ב-30 בספטמבר 2008, הרי שבשלושת החודשים שנותרו עד אז יצטרכו גופים רבים במגזר הציבורי והפרטי, שעובדיהם מועסקים באמצעות חברות כוח אדם, להחליט אם לקבל את העובדים למסגרתם במעמד של קבועים או לפטרם", אמר עוז. לטענתו, רוב המעסיקים יעדיפו לפטר את העובדים כדי שלא ייאלצו להעסיקם כקבועים.

לדברי עוז, המעסיקים מדווחים כי יוכלו לקלוט במעמד של קבועים רק 15%-20% מהעובדים המועסקים אצלם באמצעות חברות כוח אדם. "מכיוון שהמעסיקים צופים האטה בפעילות העסקית, הם מעדיפים שלא להרחיב את מצבת העובדים הקבועים", הוא טען.

עוז הזהיר כי פיטורי עובדים בהיקף כזה ישפיעו על היקף האבטלה בישראל ויביאו לירידה בצריכה הפרטית. "הפתרון חייב להיות הארכת התקופה שבה עובד יישאר במעמד של עובד כוח אדם ל-18 חודשים, במקום תשעה חודשים, כפי שהצענו לממשלה".

בתגובה נמסר מההסתדרות: "איגוד לשכות המסחר מטיף בדברים אלה לעקיפת החוק על ידי המעסיקים. מעסיק שיפטר עובד חברת כוח אדם שלא בתום לב, ימצא מולו את ההסתדרות שתפעל לארגן את העובדים במסגרתה וגם תגיש נגדו תביעות משפטיות".

בהסתדרות האשימו אתמול את משרד האוצר בעידוד המעסיקים לעקוף את החוק. "החשב הכללי באוצר בעצמו הפיץ באחרונה חוזר שבו הנחה את הנהלות משרדי הממשלה לדאוג שעובדי חברות כוח האדם המועסקים במשרדים יפוטרו בתום 7-8 חודשי העסקה, כדי שלא ייהפכו לעובדי מדינה לכל דבר".

  • עוד באותו נושא:
  • כוח אדם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully