וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב נצטרך לשלם עבור השקיות בסופר

שחר אילן

7.7.2008 / 14:38

ועדת הפנים של הכנסת אישרה להצבעה בקריאה ראשונה הצעת חוק שתחייב חנויות לגבות כסף על שקיות ניילון ולמכור גם שקיות רב-פעמיות

ועדת הפנים של הכנסת אישרה היום לקריאה ראשונה הצעת חוק שתאסור על חנויות ורשתות שיווק לחלק שקיות גופיה (שקיות ניילון עם שתי ידיות) בחינם. מדובר בגרסה מתוקנת של הצעת חוק של אסתרינה טרטמן (ישראל ביתנו). במקור נשקלה האפשרות לאסור לגמרי על חלוקת שקיות גופיה.

על פי עקרונות שאושרו לקריאה ראשונה, כל בית עסק יחויב למכור שקיות רב-פעמיות נוסף על שקיות הגופיה. השר להגנת הסביבה יקבע תקן לשקיות שיחייב שהן ייוצרו מחומרים מתכלים. העונש על ייצור ויבוא של שקיות גופיה שלא עומדות בתקן יהיה 67 אלף שקל, והקנס לבית עסק שיחלק שקיות בחינם או ימכור שקיות שלא עומדות בתקן יהיה 27 אלף שקל. החוק ייאכף ע"י פקחי משרד התמ"ת.

יו"ר ועדת הפנים של הכנסת, אופי פינס (עבודה), הודיע שאם לאחר אישור החוק במליאה בקריאה ראשונה יגיעו היצרנים ובעלי העסקים להסדר של מכירת השקיות במקום חלוקתן בחינם, תשקול הוועדה לוותר על החוק.

מנכ"ל יצרנית שקיות הפלסטיק "לאון פלאסט", לאון ישראל, אמר שבישראל צריך לנהוג כמו בצרפת ובאיטליה שבהן שקית הניילון היא מוצר לכל דבר שעליו מודפס בר קוד.

נציגת משרד המשפטים התריעה מפני הבעיות החוקתיות שיוצר החוק בהגבלת חופש העיסוק של יצרני השקיות ובעלי החנויות, ובהגבלת חופש הצריכה של הלקוחות. היא הציעה לנסות הסדר וולנטרי דוגמת הכלובים לאיסוף בקבוקי הליטר וחצי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully