וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פז: בורגראנץ' תפסיק לפעול בימים הקרובים

הילה רז

14.8.2008 / 16:56

החברה טענה בביהמ"ש כי בורגראנץ' לא שילמה את משכורות יולי לעובדים, דבר שיגרום לעזיבת עובדים ופגיעה אנושה בפעילותה

השופטת אסתר קובו דחתה היום את בקשתה של חברת פז לעיון חוזר בהחלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ולפיה יינתנו לרשת בורגראנץ' 20 יום להגיב לבקשתה של פז למנות כונס נכסים זמני לרשת. פז טענה כי בורגראנץ' עומדת בפני הפסקת פעילותה כעסק חי, לאחר שהבנק סירב לפרוע המחאות שהחברה משכה. עוד נטען כי הרשת אינה משלמת משכורות לעובדיה, ולגרסת פז קיימות אינדיקציות ברורות לפיהן בורגראנץ' עתידה להפסיק את פעילותה בתוך ימים ספורים.

השופטת קובו קבעה כי פז לא הצביעה על כל נסיבה חדשה. השופטת הביעה ביקורת נוקבת על בקשתה של פז ואמרה כי "כתבות בעיתון אינן אסמכתא מהימנה שניתן לסמוך עליה לצורך צו". לדבריה, "העובדה שהבנק הפסיק את האשראי היתה ידועה מ-11 באוגוסט והדבר בא לידי ביטוי בבקשה מאתמול".

פז, שבשליטת צדיק בינו, ציינה הבוקר בבקשתה כי קיימות נסיבות אשר מחייבות מינוי דחוף לכונס נכסים זמני שישמר את פעילות החברה. אתמול הגישה פז בקשה למינוי כונס נכסים לרשת, בטענה כי רמי אלעד - בעלי הרשת הנוכחיים - אינו עומד בתשלום החזר הלוואה שניתנה לרשת ב-2006. לטענת פז, יתרת ההלוואה שעל אלעד להשיב לפז עומדת על כ-15 מיליון שקל. פז הודיעה על כוונתה לחלט ערבות אישית שהעמיד אחיו של אלעד, יוסי חושינסקי המנוח, בהיקף של 1.25 מיליון שקל. לגרסת פז, חובה של בורגר ראנץ' כלפיה עומד על כ-13.5 מיליון שקל.

לגרסת פז, מאז אתמול הצטברו אצלה ראיות חדשות לכך שחלה החמרה דרסטית במצבה של בורגראנץ', וקיים חשש ממשי לפגיעה קריטית בערכם של נכסי הרשת. פז מציינת כי משכורות חודש יולי לא שולמו לעובדי בורגראנץ', דבר שלטענתה יגרום לעזיבה מאסיווית של עובדים, שתפגע אנושות ביכולת להמשיך ולהפעילה. פז מוסיפה כי אסמכתאות שהגיעו אליה מראות כי בימים האחרונים סירב הבנק לפרוע למעלה מ-20 צ'קים שנתנה הרשת בשל חוסר כיסוי.

פז מעלה חשש כי בהיעדר כינוס נכסים מוסדר ינסו נושים אחרים של החברה לעשות דין לעצמם וליטול מנכסי החברה. זכיינים, טוענת פז, עלולים לבטל את הסכמי הזכיינות עם החברה לאור מצבה הפיננסי. לדברי פז, היא קיבלה ידיעות מבוססות כי בעלי נכסים בהם מצויים סניפים של בורגראנץ' פנו לחברות מתחום המזון המהיר המתחרות בבורגראנץ', על מנת שיתחילו פעילות במקום בורגראנץ'.

בהיעדר פעולה מיידית ודחופה, ונוכח אפשרות קריסת החברה בימים הקרובים, פז מציינת כי היא עלולה להיוותר בלא כלום, מאחר שהשיעבודים היחידים שיש לה להבטחת החזר הם מניותיה של בורגר ראנץ' ונכסיה.

מחברת בורגראנץ' לא נמסרה תגובה. פז מיוצגת על ידי עו"ד מיטל בן בסט, אמיר גבל וראובן בכר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully