וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש: תו תקן למוצרים אורגניים

רוני רוזמן

31.8.2008 / 17:07

סימון חדש ואחיד של מוצרים אורגניים ייכנס מחר לתוקף ויהווה גושפנקא רשמית לכך שהמוצר שאנחנו קונים הוא אכן אורגני ולא מתחזה

סימון חדש ואחיד של מוצרים אורגניים ייכנס מחר לתוקף ויהווה גושפנקא רשמית לכך שהמוצר שאנחנו קונים הוא אכן אורגני ולא רק מתיימר להיות כזה.

ממחר, כל מוצר אורגני יחויב לשאת אחד משלושה סמלים (ראו תמונות), המעידים כי הוא מגודל ויוצר על-פי סטנדרטים אורגניים, ומפוקח על-ידי אחד מגופי האישור והבקרה שהסמיך משרד החקלאות לשם כך - אגריאור, סקאל ישראל והמכון לבקרה ואיכות IQC. בנוסף, על כל מוצר – בין אם פירות וירקות ובין אם מוצרים ארוזים – יופיע הסמל האחיד של משרד החקלאות.

בשלב ראשון, ייכללו בחוק כל מוצרי המזון שמוצאם מן הצומח ובשלב מאוחר יותר, בעוד שנה, גם מוצרי מזון שמוצאם מן החי.

תוצאות מעודדות לבדיקות

בשנה וחצי שקדמו להחלת החוק והתקנות ביצע משרד החקלאות סקרים לבדיקת תוצרת אורגנית, כדי לבחון אם היא עומדת בסטנדרטים שנקבעו לגידול אורגני. תוצאות הסקרים מעודדות: עוד קודם להחלת החוק, בכל בדיקות המעבדה למוצרים אורגניים לא נמצאו שאריות חומרי הדברה. כלומר, כל המוצרים שנבדקו אכן ענו לסטנדרט העיקרי של מוצרים אורגניים ולא הכילו שאריות חומרי הדברה.

כניסת החוק והתקנות לתוקף מחר, יאפשרו למשרד החקלאות לאכוף את ייצור התוצרת האורגנית ובמקרה הצורך לנקוט הליכים משפטיים. מפקחי המשרד יבדקו את התוצרת האורגנית, כך שתעמוד בקריטריונים של מוצר אורגני.

בנוסף, מפקחי המשרד יעקבו אחר השינוע והאריזה של התוצרת החקלאית האורגנית וידאגו כי תוצרת אורגנית תשווק בנפרד מתוצרת רגילה. במקביל יימשכו הבדיקות של תוצרת אורגנית במעבדה כדי להבטיח שלא נעשה שימוש בחומרים ורכיבים אסורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully