וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

AIG ממשיכה להתרסק: המניה צונחת ב-38% בוול סטריט

רותם סלע

17.9.2008 / 20:29

ירידות חדות נרשמות במגזר הפיננסים: מניית מורגן סטנלי צנחה ב-35%, וגולדמן סאקס התרסקה ב-24%. המדדים הבולטים ירדו בכ-3.8%

ענקיות הפיננסים האמריקאיות ממשיכות להתרסק, חברת הביטוח AIG שהולאמה אמש צונחת בכ-38%. כ-80% מנכסי החברה שייכים עכשיו לממשל האמריקאי. בית ההשקעות מורגן סטנלי יורד אף הוא ב-35%.

המסחר בארה"ב מתנהל תוך ירידות שערים, כשמדד S&P500 מאבד כ-3.8% והנאסד"ק יורד ב-3.8% עקב המשבר החריף וחוסר הוודאות בשווקים הפיננסיים. אתמול הפתיע הנגיד בן ברננקי את השווקים ובחר שלא להוריד את הריבית למרות משבר הנזילות השורר בשווקים. למרות הודעה מפתיעה זו, ייתכן שלאור הודעת הבנק המרכזי על הזרמת 50 מיליארד דולר נוספים למערכת הפיננסית נהנתה אתמול וול סטריט מעליות שערים.

החוזים העתידיים על המדדים צופים ירידות שערים קלות בתחילת המסחר. לדאו ג'ונס צופים החוזים ירידה של 0.2%. לנאסד"ק ול-S&P500 צופים המדדים ירידה של כ-0.4%.

ממשלת ארה"ב הלאימה אמש את AIG כשהסכימה להלוות לה 85 מיליארד דולר בתמורה לכ-80% ממניות החברה. ההלאמה התרחשה לאחר משא ומתן שהתרחש על רקע קשיי נזילות קשים מהם סובלת החברה. בממשלת ארה"ב חששו כי נפילת החברה תגרום להתמוטטות השווקים הפיננסיים.

מניות הבנק האמריקאי וושינגטון מיוצ'ואל ירדו מתחילת החודש ב-45% והוא מועמד בעיני רבים להיות המקרה הבא בשרשרת הקריסות שיודעת וול סטריט. על פי פרסום ב"ניו יורק פוסט", נציגי הפד מחפשים רוכש לבנק, ופנו בימים האחרונים למספר בנקים כדי לברר אם יהיו מעוניינים לרכוש את הבנק אם וכאשר יתמוטט. הבנק יורד ב-1% בלבד במסחר.

על רקע הירידות החדות וחוסר הוודאות בוחרים בבנק ההשקעות ג'יי פי מורגן להמליץ על מניית החברה שירדה בכ-21% מאז תחילת השנה. לדברי האנליסטים של בית ההשקעות, "למרות התהפוכות בשווקים הפיננסים, המומנטום העסקי נראה חזק לאורך כל תחום הפעילות של החברה ועם הזמנות רבות בצנרת". בבנק משאירים את המלצתם - "קנייה חזקה" - ואת תחזית הרווח ל-2008 על כנה תוך שהם צופים כי החברה תרשום הכנסות של 635-627 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully